نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 13:43

تولید موبایلِ هوشمند در اغما/ دروازه وارداتِ صدها میلیون دلاری آیفون همچنان باز است

با وجود تخصیص صدها میلیون دلار ارز حاصل از صادرات برای واردات کالای لوکس اما از رده خارج آیفون ۱۳ در سایه عدم حمایت کافی، برنامه تولید تلفن همراه در داخل کشور نیز وضعیت مطلوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در حالی که خبرهای غیررسمی حاکی از تخصیص رقم بسیار بالا به  حوزه واردات آیفون 13 و پایین تر است  برنامه های حمایتی از تولید تلفن همراه در داخل کشور وضعیت مشخص ومطلوبی ندارد.

تخصیص صدها میلیون دلار ارز حاصل از صادرات برای واردات این مدل از تلفن همراه در حالی با قوت ادامه یافته که چندی قبل ماجرای ری‌پک و رفرش بودن آیفونهای وارداتی  در مکاتبه رسمی سازمان توسعه تجارت مطرح شده بود اما با وجود این، وزارت‌خانه مذکور در آشفته‌بازار تخصیص ارز صادراتی به این موضوع نیز واکنشی نشان نداد.

 دروازه وارداتِ صدها میلیون دلاری  آیفون همچنان باز است

به عبارت دیگر با وجود تخصیص صدها میلیون دلار ارز حاصل از صادرات برای واردات کالای لوکس اما از رده خارج آیفون 13 در سایه عدم حمایت کافی، برنامه تولید تلفن همراه در داخل کشور نیز وضعیت مطلوبی ندارد.

مشخصی نیست برنامه وزارت صمت در تداوم ورود کالایی که از خط تولید خارج شده اند و برنامه مشخصی نیز برای مدیریت خدمات پس از فروش  انها در کشور وجود ندارد چیست؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1644602

مهمترین اخبار ایران و جهان: