نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 13:16

اپراتورهای فیبرنوری در چه صورتی مشوق دولتی می‌گیرند؟

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ویراستی شرط اختصاص مشوق‌های دولتی به اپراتورهای توسعه فیبرنوری را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، مهدی روحانی نژاد، معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به یک کاربر در ویراستی گفته است: «عملیات توسعه شبکه دارای مراحل مختلف است. ممکن است اپراتوری حفاری و داکت گذاری که زمان‌بر است را انجام دهد و بعد از تکمیل عملیات حفاری در تعدادی از شهرها، مرحله بعدی را که شوت فیبرنوری و نصب تجهیزات است را انجام دهد. ولی در نهایت، پس از تکمیل همه مراحل و آغاز سرویس دهی مشمول دریافت مشوق می‌شود.»

این کاربر در ویراستی خطاب به وزیر ارتباطات نوشته بود: «لطفا درباره گزارش یکی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه اپراتورها صرفا در حال داکت گذاری بدون تجهیزات لازم هستند و ۳ برابر هزینه انجام شده را از دولت دریافت می‌کنند توضیحی بدهید.»

پیشتر نیز روحانی‌نژاد گفته بود: علاوه بر شرکت مخابرات، به ۹ اپراتور دیگر مجوز ورود به حوزه فیبر نوری داده شده است زیرا باید تا ۳سال دیگر کل کشور تحت پوشش قرار گیرد، با همین رویکرد هم کل کشور بین ۱۰ اپراتور تقسیم شده و مشوق‌هایی هم برای اجرای پروژه در شهرهای کوچک و محروم در نظر گرفته شده است تا هزینه‌ها برای خانواده‌های شهرهای کوچک و محروم کم شود. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638490

مهمترین اخبار ایران و جهان: