نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 14:49

هوای اصفهان سرد می‌شود

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۲ تا ۳ درجه کاهش خواهد داشت.

لیلا امینی، رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت موج ناپایدار تا اواسط روز سه‌شنبه در سطح استان است.

وی افزود: بر این اساس امروز ناپایداری‌هایی به شکل افزایش ابر، وزش تندباد لحظه‌ای در مناطق شرقی گاهی همراه با گرد و خاک، در مناطق مستعد غربی بارش پراکنده برف و تندباد لحظه‌ای و روز سه‌شنبه تا اواسط روز در مناطق شرقی احتمال بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

امینی ادامه داد: از بعداز ظهر سه شنبه با استقرار جوی پایدار انتظار آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: از روز چهارشنبه در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی در برخی ساعات غبار محلی وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۲ تا ۳ درجه کاهش خواهد داشت، بیان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۹ و کمینه فردا صبح صفر درجه و میمه با منفی ۶ و خوروبیابانک با ۲۵ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

امینی با اشاره به میزان بارش در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان عنوان کرد: سمیرم با ۲.۷، پادنای علیا ۱.۵، چادگان و دهاقان ۳.۶، دولت قرین ۰.۱ بیشترین میزان بارش ثبت شده است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بیشترین وزش باد با ۸۲ کیلومتر بر ساعت در خوانسار به ثبت رسیده است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638646

مهمترین اخبار ایران و جهان: