نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 13:36

ساماندهی میدان مطهری قم با حفظ بافت قدیمی انجام می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به ساماندهی میدان مطهری گفت: در این میدان تلاش کردیم بافت قدیمی حفظ شود و 9 هزار و 300 مترمربع عرصه، 3 هزار مترمربع فضای سبز و 6 هزار مترمربع احیا، بهسازی و آب‌نما داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس حلوایی‌زاده پیش از ظهر امروز دوشنبه 16 بهمن‌ماه در آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 57 پروژه بزرگ شهرداری قم با اعتباری بالغ بر 105 هزار میلیارد ریال که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: افتتاحیه‌های شهرداری قم به مناسبت دهه فجر به دو بخش تقسیم شده است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح تقاطع سه سطحِ میدان نماز را داشتیم، مطرح کرد: امروز فعالیت‌های شهرداری قم در تقاطع غیرهمسطح حافظ، آسفالت معابر و پیاده‌روهای سطح شهر، ایستگاه‌های آتش‌نشانی، سایت ایستگاه آتش‌نشانی مادر، آغاز عملیات ساختمان فرماندهی، ساختمان اداری، فرهنگی و انتظامی، فضاهای ورزشی، فرهنگ‌سراها و ... را شاهد هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مهم ساخت قسمت آشیانه ایستگاه آتش‌نشانی مادر است، عنوان کرد: ایستگاه شماره 3 آتش‌نشانی نیز در بلوار کشاورز جنوبی آغاز عملیات اجرایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سایت تمرین با عرصه 28 هزار مترمربع نیز درحال احداث است، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه ایستگاه‌های آتش‌نشانی به استانداردهای لازم رسیده‌اند این سایت می‌تواند محل مناسبی برای آموزش باشد.

حلوایی‌زاده از ساماندهی میدان مطهری یاد کرد و گفت: در این میدان تلاش کردیم بافت قدیمی حفظ شود و 9 هزار و 300 مترمربع عرصه، 3 هزار مترمربع فضای سبز، 6 هزار مترمربع احیا، بهسازی و آب‌نما داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ساختمان شورای اسلامی شهر قم نیز با بخش‌های مختلف به بهره‌برداری رسید، افزود: از دیگر پروژه‌های مهم شهری، پروژه تونل امام موسی صدر است که برنامه‌ریزی آن درحال انجام است.

پایان پیام/78048

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661446

مهمترین اخبار ایران و جهان: