نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 02:21

افتتاح 46 پروژه آبفای سمنان در دهه فجر

46 پروژه صنعت آب استان سمنان هم‌زمان با دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

منصور کشاورزیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: به مناسبت ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، 46 پروژه آبرسانی، خدمات دفع و تصفیه فاضلاب با اعتباری بالغ بر یک هزار و 990 میلیارد و 900 میلیون ریال افتتاح می‌شود.

کشاورزیان افزود: علاوه بر این، کلنگ‌زنی 27 پروژه با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر یک هزار و 750 میلیارد و 500 میلیون ریال در دهه فجر سال جاری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: 10 پروژه در سمنان، هفت پروژه در شاهرود، چهار پروژه در دامغان، سه پروژه در گرمسار، پنج پروژه در مهدی‌شهر، چهار پروژه در سرخه، 2 پروژه در آرادان و 6 پروژه در میامی و پنج پروژه در استان در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.

کشاورزیان تعدادی از مهم‌ترین پروژه‌ها را شامل تأمین آب شرب شهر کلاته‌رودبار شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه، اجرای خط انتقال به طول 4.5 کیلومتر و در شهر سمنان، حفاری و تجهیز چاه شماره سه سوکان، احداث مجتمع روستایی جنوب سمنان، ایجاد تأسیسات جداسازی آب شرب در روستای جام و خط انتقال چشمه روزیه به طول یک هزار و 500 متر در شهرستان مهدی‌شهر عنوان کرد.

وی از تأمین آب شرب روستای فولادمحله شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه، احداث مخزن یک هزار مترمکعبی راه‌بند و در شهرستان میامی حفر و تجهیز یک حلقه چاه و احداث خط انتقال به طول سه هزار و 300 متر، آبرسانی به روستای نام‌نیک و همچنین تأمین آب شرب شهر رضوان که شامل حفر و تجهیز چاه و خط انتقال برق و اجرای خط انتقال آب به طول 2 هزار و 200 متر و تأمین آب شرب روستای کرنگ که شامل خط انتقال آب به طول 2 هزار و 100 متر و حفر و تجهیز چاه نیمه عمیق است، خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در خصوص پروژه‌های کلنگ‌زنی نیز گفت: سه پروژه در شهرستان سمنان، 2 پروژه در مهدی‌شهر، 9 پروژه در شهرستان شاهرود، پنج پروژه در شهرستان دامغان، پنج پروژه در شهرستان میامی، یک پروژه در شهرستان گرمسار و 2 پروژه در شهرستان آرادان کلنگ‌زنی می‌شود.

 پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657546

مهمترین اخبار ایران و جهان: