نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 12:54

بیانیه حماس در پی ممنوعیت ورود رهبران مقاومت فلسطین به آمریکا

حماس شب گذشته اول فوریه طی بیانیه‌ای طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای ممنوعیت ورود اعضای سازمان آزادی‌بخش و رهبران مقاومت فلسطین به این کشور را محکوم، و واشنگتن را شریک جنایات تل‌آویو توصیف کرد.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «این تصمیم جانبدارانه که خدمت به دشمن صهیونیستی در جنگ همه جانبه علیه ملت فلسطین است، دولت بایدن را در ردیف شرکای رژیم اشغالگر نازی قرار خواهد داد»، این بخشی از بیانیه تند جنبش حماس علیه آمریکا بود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه طرحی را تصویب کرد که براساس آن تمامی اعضای سازمان آزادیبخش فلسطین از ورود به خاک این کشور منع می‌شوند. ۴۲۲ نفر از اعضای مجلس نمایندگان به این لایحه رای مثبت دادند؛ در حالی که تنها ۲ رای مخالف این لایحه بود.

پیش‌نویس این طرح که شامل ممنوعیت ورود افراد مرتبط با حماس، جهاد اسلامی و شرکت‌کنندگان در عملیات ۷ اکتبر است، توسط آمریکایی‌ها به عنوان «قانون عدم اعطای مزایای مهاجرت به تروریست‌های حماس» هم خوانده و پیشنهاد می‌شود که حتی ممنوعیت ورود مقامات سازمان آزادی‌بخش فلسطین را هم در بر بگیرد.

در بخش دیگری از بیانیه حماس آمده است که تصویب طرح ممنوعیت ورود فلسطینیان وابسته به سازمان آزادی‏‌بخش و گروه‌های فلسطینی به آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور به سبب عقاید و گرایشات سیاسی آن‌ها را محکوم و آن را تصمیمی خصمانه علیه ملت فلسطین و ادامه رویکرد دولت بایدن در اعمال فشار بر این ملت می‌دانیم.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657746

مهمترین اخبار ایران و جهان: