نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 18:20

بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

جلسه امروز اتحادیه اروپا در بروکسل تحت الشعاع کشاورزان معترضی قرار گرفت که برای اعتراض به شرایط خود مقابل پارلمان اروپا تجمع کردند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «اگر ببینید که با چه تعداد امروز در این‌جا حضور داریم و اگر ببینید که (اعتراضات) سراسر اروپا را فراگرفته، پس باید امیدوار باشیم. شما به ما نیاز دارید. به ما کمک‌ کنید!» این‌ها بخشی از سخنان کوین برتنز کشاورز معترضی است که به همراه تعداد زیادی از کشاورزان در مقابل ساختمان اتحادیه اروپا در «بروکسل» تجمع اعتراضی برپا کرده‌اند.

 

 

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، در ادامه اعتراض کشاورزان اروپایی، این‌بار در «بروکسل» پایتخت بلژیک و محل برگزاری نشست امروز (پنجشنبه) اتحادیه اروپا، کشاورزان ضمن برگزاری تجمع اقدام به روشن کردن آتش‌کردند.

 

براساس این گزارش، کشاورزان با پرتاب تخم‌مرغ و سنگ به پارلمان اروپا سعی داشتند به رهبران اتحادیه اروپا فشار آورند تا اقدامات بیشتری را برای کمک به آن‌ها در مواجهه با سیاست افزایش مالیات و هزینه برای کشاورزان اروپایی انجام دهند.

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های غربی، گروهی از معترضان را در حال از بین بردن موانع مقابل پارلمان اروپا نشان می‌دهد. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن کشاورزان، از گاز اشک‌‌آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کردند.

طبق برآوردهای نیروهای پلیس، معابر اصلی در بروکسل با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ تراکتور مسدود شده است.

 

رویترز همچنین گزارش کرد که کشاورزانی از ایتالیا، اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی در اعتراضات بروکسل مشارکت کرده و علاوه بر این، در کشورهای خود نیز در مخالفت با سیاست‌های جدید اقدام به برگزاری تجمعاتی کردند.

در پرتغال، کشاورزان در سپیده‌دم راهی مرز اسپانیا شدند تا برخی از جاده‌های ارتباطی بین دو کشور را مسدود کنند.

در فرانسه، کشاورزان به سمت پارلمان این کشور در پاریس حرکت کردند و تصاویری که از طریق پهپادها تهیه شده حاکی از آن است که کاروان بزرگی از تراکتورها که بزرگراه‌های اطراف پاریس را مسدود کرده‌اند، تشکیل شده است.

 

کشاورزان می‌گویند که به اندازه‌ کافی به آن‌ها حقوق و مزایا داده نمی‌شود و مالیات و قوانین سبز (حامیان محیط زیست) آن‌ها را خفه کرده است.

 

این اعتراضات در آستانه ماه ژوئن که قرار است انتخابات پارلمان اروپا برگزار شود، سراسر اروپا را فراگرفته است. در این انتخابات، راست‌افراطی‌ها که کشاورزان حامی آن‌ها هستند، نسبت به سایر رقبا پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.

علی‌رغم آن‌که بحران کشاورزان رسماً در دستورکار نشست اتحادیه اروپا نبوده است، یک دیپلمات اتحادیه اروپا گفته که احتمالاً در جلسه امروز خود، درباره این مسئله بحث و گفت‌وگو کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657246

مهمترین اخبار ایران و جهان: