نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 18:19

آماده‌باش هلال احمر زنجان برای وضعیت نارنجی

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: پایگاه‌ها و تیم‌های عملیاتی این استان در پی هشدار نارنجی هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند.

حکمت‌اله هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در پی هشدار نارنجی هواشناسی زنجان در مورد بارش شدید برف، باران و وزش باد شدید، تیم‌های عملیاتی و خانه‌های هلال در همه مناطق استان در حالت آماده‌باش برای پاسخگویی به حوادث احتمالی ناشی از این شرایط جوی قرار گرفته‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تاکید کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۲ پایگاه ثابت و دو پایگاه موقت امداد و نجات هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان با بیش از ۱۰۰ امدادگر و نجاتگر به صورت روزانه  آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی هستند.
وی افزود: علاوه بر این، هفت مرکز پاسخگویی اضطراری، یک مرکز کنترل هماهنگی عملیات، تیم‌های واکنش سریع، آنست، کوهستان و امداد هوایی نیز آماده باش هستند.
هاشمی خاطرنشان کرد: در کنار این تیم‌ها برای پاسخگویی به موقع و سریع به حوادث احتمالی یک فروند بالگرد، یک دستگاه قایق جی مینی و سایر تجهیزات نجات نیز در صورت نیاز در عملیات‌ها به‌کار گیری خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ادامه داد: هم‌وطنان هنگام بارش برف‌وباران از صعود به ارتفاعات، استقرار در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.
وی گفت‌: هنگام وزش باد نیز از قرارگرفتن در مجاور سازه‌های سست، ساختمان و تأسیسات نیمه‌کاره و مرتفع و اجسامی که احتمال سقوط آن وجود دارد، به جد پرهیز کنند.
هاشمی از هموطنان خواست در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647446

مهمترین اخبار ایران و جهان: