نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 19:54

فیدان به بلینکن: اقدامات خصمانه اسرائیل همه منطقه را تهدید می‌کند

وزیر خارجه ترکیه روز شنبه در دیدار با وزیر خارجه آمریکا هشدار داد که اقدامات خصمانه فزاینده رژیم صهیونیستی تمام منطقه را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه ترکیه شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه، درباره بحران انسانی در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، فیدان در این دیدار با اشاره به اقدامات خصمانه فزاینده اسرائیل، هشدار داد که این اقدامات همه منطقه را تهدید می‌کند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه ترکیه، فیدان به بلینکن بر ضرورت آتش بس فوری در غزه و اجازه ارسال دائم کمک‌ها به این باریکه، تاکید کرده است.

وزیر خارجه ترکیه در این دیدار بر ضرورت بازگشت هر چه سریعتر به مذاکرات راه حل دو دولتی تاکید کرد.

این رایزنی‌ها در حالی انجام می‌شود که روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نوشت که «تعدادِ در حال افزایش زخمی‌های ارتش به یک حادثه ملیِ دارای ابعاد تاریخی تبدیل شد؛ سازوکاری وسیع برای توان‌بخشی مجدد به ۳۴۰۰ سرباز نیازمندیم».

براساس گزارش این رسانه عبری وزارت جنگ تل‌آویو گزارش داده که انتظار می‌رود «بیش از ۱۲۵۰۰ سرباز اسرائیلی طی جنگ غزه بصورت دائم معلول شده‌ باشند».

بعد از گذشت ۹۰ روز از حملات هوایی و زمینی اسرائیل به نوار غزه، سخنگوی ارتش با اعلام قطره‌چکانی آمار تلفات نظامی تاکنون به کشته‌شدن بیش از ۵۰۰ اسرائیلی اعتراف کرده اما آمار رسمی و واقعی تعداد مجروحان را اعلام نمی‌کند.

منابع بیمارستانی اما در گفت‌وگو با رسانه‌های عبری مغایرت آماری بین نهادهای اسرائیلی را تایید و از پذیرش روزانه مجروحان جنگی خبر می‌دهند. بیمارستان بیلینسون در تل‌آویو شب گذشته اعلام کرد که ۳ نفر از مجروحان ارتش را پذیرش کرده است.

پیش از آن هم بیمارستان بیمارستان سوروکا در اولین روز از سال میلادی جدید اعلام کرده بود که تنها در ۲۴ ساعت ۹ نظامی مجروح اسرائیلی را پذیرفته است.

یدیعوت آحارانوت در پاین گزارشش نوشت که به طور کلی از ابتدای جنگ غزه تاکنون ۲۳۸۴ سرباز با درجات مجروحیت مختلف به بیمارستان سوروکا منتقل و از خدمت ارتش خارج شده‌اند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628790

مهمترین اخبار ایران و جهان: