نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 14:43

چالش‌های احداث بیمارستان در البرزبررسی شد

مشکلات و مسایل بیمارستان های استان البرز طی نشستی ویژه با حضور دستگاه‌های اجرایی متولی دراین زمینه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای حل آنها اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اخند افضلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، اظهار کرد: با توجه به ابلاغ نظریه کمیسیون ماده پنج در خصوص عرصه کلینیک شهید بهشتی و نیز در راستای تسریع در صدور پروانه احداث کلینیک مقرر شد شهرداری کرج ضمن تعیین تکلیف اشجار واقع در عرصه در کمیسیون ماده هفت مبادرت به صدور پروانه کند.

افضلی افزود: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با سازمان ملی مسکن مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی تعیین تکلیف عرصه کلینیک حصارک با حفظ مالکیت دولت و واگذاری بهره برداری به مدیریت درمان ظرف یک هفته آینده اقدام و بر این اساس نیز فرمانداری شهرستان کرج به منظور حسن عملیات اجرا نظارت و پیگیری لازم را انجام دهد.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به افزوده شدن ۵۰۰ متر به مجموعه درمانی هشتگرد که فاقد کاربری درمانی است مقرر شد درخواست تغییر کاربری از سوی شهرداری هشتگرد به دبیرخانه کمیسیون منعکس و فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ نیز بر حسن عملیات نظارت و پیگیری کند.

افضلی ادامه داد: مدیریت درمان تامین اجتماعی نیزی پیگیری لازم جهت حصول نتیجه در خصوص عرصه مرکز درمانی تامین اجتماعی از فرمانداری شهرستان فردیس بعمل آورده و چنانچه نتیجه مطلوب در این خصوص حاصل نشد مراتب در جلسه آتی منعکس شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: در خصوص تامین اعتبارات مربوط به بیمارستان آیت الله طالقانی نیز مقرر شد معاونت هماهنگی امور عمرانی جلسه مشترک با فرمانداری شهرستان طالقان، سازمان مدیریت و دانشگاه علوم پزشکی برگزار کند.

افضلی اضافه کرد: در خصوص مشکلات مربوط به تامین برق بیمارستان کمالشهر، سیدالشهدا با توجه به هماهنگی با شرکت توزیع نیروی برق صورت گرفته مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی البرز و سازمان مجری با همکاری فرمانداری شهرستان کرج پیگیری لازم را انجام دهند.

وی یادآورشد: باتوجه به صدور رای بدوی کمیسیون ماده صد بیمارستان کمالشهر و در راستای کاهش جریمه کمیسیون ماده صد نیز اقدامات لازم صورت گرفته است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تاکید کرد: با توجه به تصویب شورای ترافیک در خصوص احداث لاین کندرو بیمارستان شهید مدنی مقرر شد شهرداری کرج سریعا نسبت به احداث مسیر اقدام کند.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور توسعه فضای درمانی بیمارستان تخت جمشید مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی به همراه مستندات ارائه شده توسط بیمارستان تخت جمشید مبنی بر وقوع عدم قرارگیری ملک در گسل کرج ضمن هماهنگی با دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری و مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم اقدام شود.

گفتنی است در این نشست هر یک از اعضای جلسه به بیان پیشنهادات خود در خصوص بهبود سرانه های خدماتی و بهداشتی و درمانی بیمارستان های استان پرداختند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628490

مهمترین اخبار ایران و جهان: