نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 11:39

اینترنت رایگان دولتی دست‌مایه کلاهبرداران مجازی می‌شود

رییس پلیس فتا البرز گفت: کاربران فقط از طریق سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اقدام به ثبت نام اینترنت رایگان کرده و از بازکردن لینک‌های آلوده خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، به اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر هدیه اینترنت رایگان دولت اشاره کرد و گفت: کاربران برای ثبت نام فقط از درگاه اصلی استفاده کرده و به تبلیغات غیر توجه نکنند.

وی اضافه کرد: پیامک ارسالی از سوی وزارت ارتباطات با سرشماره CRA.IR و با نشانی my.gov.ir (پنجره ملی دولت )است که کاربران باید به این نشانی توجه لازم را داشته و فقط از این لینک استفاده کنند.

جلیلیان گفت : مجرمان سایبری با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی بانک‌ها می پردازند که مردم باید برای پیشگیری از هرگونه جرم هوشیار باشند.

کاربران برای دریافت اینترنت رایگان فقط درسایت پنجره ملی دولت ثبت نام کنند.

رییس پلیس فتا البرز یادآور شد: مجرمان سایبری با هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب و سپس اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: کاربران در صورت اطلاع از صفحات جعلی اینترنتی موارد را بلافاصله از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628290

مهمترین اخبار ایران و جهان: