نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 00:32

پیوند مردم با دولت با بن‌بست‌شکنی پروژه‌های نیمه‌تمام چندین ساله

استاندار گلستان گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم با بن‌بست‌شکنی‌های انجام شده در گلستان در پروژه‌هایی که برخی از آنها قدمت ۳۰ ساله دارند، باعث ایجاد پیوند بین مردم و دولت شده‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گالیکش، علی‌محمد زنگانه عصر امروز در سفر خود به شهرتازه تاسیس ینقاق و در دیدار با مردم در سالن ورزشی این شهر اظهارکرد: پیشرفت استان و منطقه با وحدت، اتحاد و انسجام امکان‌پذیر است و این استان با وحدت مثال‌زدنی خود روی ریل پیشرفت قرار دارد.

وی تصریح کرد: استان گلستان بیش از هرزمان دیکر برای ادامه پیشرفت و توسعه نیاز به اتحاد و انسجام دارد و می‌بایست این اتحاد و انسجام تقویت شود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این استان، وحدت بین علمای شیعه و سنی، نوحدت خبگان  از اقوام مختلف و مردم با قومیت‌های گوناگون است که در کنار هم با وحدت زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اختلاف‌افکنی دشمن در راستای خدشه‌دار کردن وحدت مردم گلستان ادامه داد: قطعا دست‌هایی از جنس دشمن، تلاش دارد تا این وحدت را از بین ببرد و همه ما نباید اجازه دهیم این وحدت که در کشور مثال‌زدنی است از بین برود.

زنگانه با اشاره به اقدامات ارزنده دولت سیزدهم در کشور به ویژه استان گلستان گفت: خوشبختانه در دولت مردمی سیزدهم برخی از ابرپروژه‌های نیمه‌تمام که قدمت ۳۰ ساله دارند، توسط دولت سیزدهم بن‌بست‌شکنی شدند و این بن‌بست‌شکنی‌ها باعث ایجاد پیوند دوباره بین مردم و دولت شده‌است.

وی با اشاره به انتصابات مدیران بومی در استان گلستان ابرازکرد: یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم، انتصاب مدیران بومی در سطح ادارات کل و معاونین با نسبت قابل قبول از اقوام مختلف بوده‌است و در این دولت ۹۴ درصد از مدیران بومی در ادارات کل، مدیران و فرمانداران در شهرستان‌ها انتصاب شدند.

استاندار گلستان توزیع عادلانه فرصت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و یادآور شد: تلاش ما این است تا فرصت‌ها و منابع موجود در گلستان به صورت عادلانه در سراسر استان با هدف توسعه و پیشرفت توزیع شود و با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد جنعیت استان در روستاها هستند، تلاش داریم تا اولویت ما در مسیر توسعه، پروژه‌های روستامحور باشد.

وی افزود: با همکاری دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، امنیتی و حتی نظامی قاطعانه برای وصول مطالبات و منابع استان ایستادیم تا این منابع را از افراد سودجو و فرصت‌طلب پس بگیریم و توانستیم با این اقدامات نرخ مشارکت اقتصادی استان را در دولت سیزدهم به ۷.۹ درصد برسانیم‌

زنگانه با اشاره به بازپس‌گیری مرتع ۱۰ هکتاری شهر ینقاق خاطرنشان‌کرد: مدیرکل راه و شهرسازی گلستان  ظرف مدت یک هفته  با هماهنگی شورای مسکن استان این زمین را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعیین تکلیف کرده و عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن برای مردم این شهر آغاز شود.

وی بیان کرد: تا پایان امسال پایگاه امداد و نجات در حوزه شهرستان گالیکش راه‌اندازی شود و پروژه اقتصادی تولید روغن خام سویا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی که با ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی تا هفته آینده تعیین تکلیف شود و تا پایان سال ۱۴۰۳ با اشتغال ۱۰۰ نفر به بهره‌برداری برسد‌.

استاندار گلستان ابرازکرد: چمن مصنوعی مدرسه شبانه‌روزی دخترانه شهید شریفی نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و یک حلقه چاه برای تامین آب شرب تا سه ماه آینده تجهیز و وارد مدار شده و خط پمپاژ و مجتمع آبرسانی ینقاق نیز تا ۶ ماه آینده اصلاح و بهسازی شود.

وی گفت: سیستم گرمایشی و سرمایشی و کف‌پوش سالن ورزشی شهدای ینقاق بهسازی و نوسازی شود.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640346

مهمترین اخبار ایران و جهان: