نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1403 - 13:28

۲۶کارگر نمونه خراسان جنوبی به دیدار رهبر انقلاب می‌روند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۶کارگر نمونه از استان به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند، گفت: ‌امسال ۲۶ برنامه محوری هفته کار و کارگر در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا اشرفی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح جدید کالابرگ الکترونیک از دهه فجر سال گذشته آغاز شده و تا 17 اردیبهشت امسال ادامه دارد که 4 هزار و 22 فروشگاه استان در این طرح مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه 78 درصد جمعیت استان در دهک یک تا 7 قرار دارند گفت: تاکنون مشمولان این طرح حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان خرید انجام داده‌اند و اقلامی مانند برنج و ماکارونی بیشترین میزان فروش را داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز از کاهش 15 درصدی حوادث ناشی از کار و کاهش 58 درصدی فوتی‌ها در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: خراسان جنوبی در مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها رتبه چهارم کشوری را دارد.

اشرفی، با بیان اینکه میزان اشتغال مجدد بیکاران 185 نفر بوده است، اظهار داشت: طی سال گذشته 7 هزار و 144 مورد بازرسی با اولویت معدن، صنعت و ساختمان انجام شده است.

وی از فعالیت یک هزار و 121 تعاونی در سطح استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته صادرات شرکت‌های تعاونی به کشورهای همسایه، حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی، 23 میلیون دلار بوده که افزایش 49 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 158 فرصت شغلی در تعاونی‌ها ایجاد شده است افزود: در این مدت بالغ بر 124 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی اعلام شده و تاکنون بیش از 80 میلیارد تومان آن‌ پرداخت شده است.

‌اجرای 26 برنامه محوری هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی

اشرفی بیان کرد: 26 برنامه محوری و بیش از 120 برنامه شهرستانی در هفته کار و کارگری در سطح استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های هفته کار و کارگری گفت: دیدار 26 کارگر نمونه با رهبری، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار تشکل‌های کارگری با نماینده ولی فقیه، عیادت از حادثه‌دیدگان ناشی از کار و برگزاری میزهای خدمت در محل مصلی‌های نماز جمعه از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی افزود: جشن تجلیل از کارگران ساختمانی برگزاری نشست‌های تخصصی، تجلیل از مدال‌آوران ورزشی بخش کارگری و برگزاری مانور بزرگ روز جهانی ایمنی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

اشرفی با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال گذشته اظهار داشت: در این مدت 10 هزار و 659 فرصت شغلی در سامانه ملی رصد ثبت شده که 14 هزار و 500 نفر توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه 12 مرکز کاریابی در سطح استان وجود دارد و طی سال گذشته 1400 نفر به‌‌کارگیری شده‌اند گفت: با توجه به قوانینی مانند ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی، 228 گشت بازرسی نیز انجام شده است. 

انتهای پیام/254

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1703446

مهمترین اخبار ایران و جهان: