نیوز سیتی!
15 دی 1402 - 14:16

حادثه تروریستی کرمان بیانگر عمق دشمنی با ملت ایران است

امام جمعه موقت سنندج گفت: دشمنان ایران و ملت ما با انفجار بمب در مسیر زوار شهید سلیمانی بار دیگر چهره کریه و سیاه و عمق دشمنی خود نسبت به ملت ایران و انقلاب نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا معروف خالدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار دل‌ها شهید سلیمانی، با محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: به شدت جنایت ددمنشانه‌ای که توسط داعشیان و دست‌نشانده‌های استکبار در کرمان منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنان شد را محکوم می‌کنیم.

امام جمعه موقت سنندج اضافه کرد: ترور و چنین اقدامات تروریستی نشان از ضعف دشمنان در برابر اقتدار ایران است چون نمی‌توانند رودررو به جنگ ما بیایند ناچار دست به اقدامات کور و ترور می‌زنند.

ماموستا خالدی با بیان اینکه دشمن دنبال ایجاد تفرقه و ضربه‌زدن به مسلمانان است، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که رژیم غاصب صهیونیستی در غزه مسلمانان بی‌گناه از زن و مرد و کودک را به خاک و خون می‌کشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنی داشمنان تمامی ندارد و برای رسیدن به اهداف خود علیه اسلام ناب محمدی دست به هر نوع توطئه‌ای می‌زنند، عنوان کرد: دشمنان کوردل ایران و ملت ما با انفجار بمب در مسیر زوار شهید سلیمانی بار دیگر چهره کریه و سیاه و عمق دشمنی خود نسبت به ملت ایران و انقلاب نشان دادند.

امام جمعه موقت سنندج افزود: کسانی که دست به این اقدامات می‌زنند براساس آنچه در قرآن کریم آمده است، فردای قیامت باید پاسخگو باشند و امیدواریم هرچه زودتر به سزای اعمال خود برسند.

ماموستا خالدی با بیان اینکه انسان باید نزد پروردگار آبرو و حرمت کسب کند، گفت: هر کس نزد خداوند اعتبار داشته باشد خداوند در دنیا و قیمات به او اعتبار می‌دهد زندگی ارزش ندارد که به خاطر منافع دنیوی اعتبار و حرمت خود را نزد پروردگار از بین ببریم.

وی در ادامه به اهمیت توجه به حجاب و عفاف توسط بانوان اشاره و اضافه کرد: امروز حجاب و حیای خواهر مسلمان مانند بانوانی است که در صدر اسلام برای پرستاری و مراقبت از سپاه اسلام در جبهه حضور پیدا می‌کردند.

امام جمعه موقت سنندج از مردم کردستان به عنوان مردمانی متدین و دارای علم و عرفان نام برد و گفت: کردستان سرزمین مسجد و مناره است و مردمان این دیار در طول تاریخ همواره در خدمت دین و مکتب رسول‌الله بوده‌اند.
امام جمعه موقت سنندج عنوان کرد: دنیا محل امتحان است سختی و آسانی در آن وجود دارد از خداوند بخواهیم که سرافکنده و گرفتار روز قیامتمان نگرداند.

ماموستا خالدی گفت: تمام اعضای بدن ما ماموریت دارند لذا نباید به نحوی رفتار کنیم که فردای قیامت از گرفتن نامه اعمالمان شرمنده باشیم.

وی تقویت ایمان را راه نجات و رستگاری دانست و اضافه کرد: هرچه در مسیر تقوای الهی تلاش کنیم به همان میزان مسیر سعادتمندی خود را در دنیا و قیامت تسهیل کرده‌ایم.

امام جمعه موقت سنندج در پایان خطبه‌ها بار دیگر با محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان، گفت: از خداوند تبارک و تعالی خواهانیم به برکت نام مبارک رسول اکرم مسلمانان را در برابر دشمنان همواره پیروز و سربلند کند و دست دشمنان اسلام را از سرزمین‌های اسلامی کوتاه سازد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1627446

مهمترین اخبار ایران و جهان: