نیوز سیتی!
14 دی 1402 - 12:54

مربیان کانون پرورش فکری رسالت سنگینی بر دوش می‌کشند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مربیان کانون پرورش فکری به واسطه ارتباط با ذهن و فکر کودکان رسالت سنگینی بر دوش می‌کشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی امروز در جلسه با کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان نقش آنان را به سبب ارتباط مستقیم با ذهن و فکر کودکان و نوجوانان و تاثیرگذاری بر آنان رسالتی مهم خواند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اگر امروز کسانی چون حاج قاسم، علما و دانشمندانی را داریم که به این مقام رسیده‌‍اند و در دل‌ها جا دارند، نتیجه سختی‌ها و حاصل پرورش مادرانی است که از سلامتی خود گذشتند تا فرزندان صالحی به جامعه تحویل دهند.

وی بیان کرد: از صدر اسلام تا پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس، مادران به جهت نگاه توحیدی خود نقش اصلی را برعهده داشتند زیرا چنان فرزندانی تربیت کردند که برای دفاع از اسلام و وطن جان خویش را فدا کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت نقش کانون پرورش فکری گفت: مربیان کانون به سبب ارتباط با ذهن و فکر کودکان، رسالت سنگینی برعهده دارند.

وی «تربیت توحیدی» و «مهارت‌محوری» را دو شاخصه مهم کار مربیان دانست و در این زمینه گفت: اگر کودکان خدا را بشناسند هیچ‌گاه دچار ترس نشده و از اصول خود عقب نشینی نمی‌کنند و مهارت آموزی هم می‌تواند از بسیاری از آسیب‌ها در بزرگسالی پیشگیری کند.

کرمی ادامه داد: برای تاثیرگذاری بیشتر با آموزش و پرورش، روابط خود را گسترش دهید زیرا کودکان و نوجوانان توانمندی داریم که در صورت شناسایی، پرورش صحیح و سپردن مسئولیت به آنان می‌توان، آنان را برای فعالیت در آینده آماده کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان تعداد مراکز کانون، پراکندگی آن در سطح استان و خدمات مربیان به کودکان و نوجوانان را برشمرد و گفت: محمدرضا سالاری مربیان و اعضا کانون دو سرمایه گرانبهای کانون هستند که گروه نخست با تخصص خود رسالت کانون را در استان به پیش می‌برند و گروه دوم هم با حضور در مراکز فرهنگی‌هنری از فعالیت‌های متنوع کانون، در جهت توانمندی خود، بهره‌مند می‌شوند.

سالاری بیان کرد: برگزاری جشنواره قصه‌گویی، به عنوان یک ابزار تربیتی قوی، حضور واحدهای سیار به صورت مستمر با ارائه خدمات فرهنگی در مناطق حاشیه شهر و روستاها، اجرای برنامه برای همه کودکان و نوجوانان و امید آفرینی از جمله اقدامات کانون است.

وی حضور گروه‌های نمایشی برجسته کشور و اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها از شمال تا جنوب استان را بسیار موثر دانست و گفت: این اقدام تاثیر مثبتی بر روی کودکان گذاشته است.

وی گفت: برای تکرار، رشد و تقویت این رویدادها نیازمند نگاه حمایتی هستیم و لازم است به مطالبات این قشر از جامعه نیز رسیدگی شود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1626490

مهمترین اخبار ایران و جهان: