نیوز سیتی!
22 بهمن 1402 - 12:17

اجمالی/ قرار ۲۲ بهمن، تا ابد قرار می‌ماند

قرار امروز هم با دل است تا دنیا، دنیاست قرار می‌ماند؛ قرار ۲۲ بهمن به وقت سال ۱۴۰۲، با غوغای دل‌ و فریادی که هیمنه تصنعی دشمن می‌شکند و قرار می‌ماند؛ قرار امروز جشنی است با شعارهای دشمن‌شکن «لبیک یا خامنه‌ای، ما ذوالفقار حیدریم فداییان رهبریم، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، دست خدا بر سر ما خامنه‌ای رهبر ماست»؛ شعارهایی که با صدای رسا در خیل جمعیت می‌پیچد و به اوج قدرت این ملت بدل می‌شود.

خبرگزاری فارس - همدان: از چشمم یاری گرفتم و دستم را حائل کردم تا افق بیشتری از دیدنی‌ها نصیب چشمانم شود؛ بر خلاف موج دریایی مردم ایستادم و شانه‌هایم را مهمان تلاطم موج پس و پیش کردم و خیره خیره چشم دوختم به فریادها، به ذوق سرازیر شده از سر و روی آدم‌ها، مات و مبهوت مانده و میان سیل جمعیت تلو تلو خوران حیرت چیدم و لب گزیدم و حضور را ضرب در غوغای ۲۲ بهمن کرده و کیفور ‌شدم.

آخر وصف حال مردم با گام‌های تند و تیز دوش به دوش هزار و یک مشکل وسط خیابان دیدنی است و یحتمل با دیدن و شنیدن هیاهوی حضور حتی با خواندنش تو هم کیفور می‌شوی، هرچند قلم و واژه و دم و دستگاه فیلم و صوت کم می‌آورد برای تشریح آنچه از دل می‌آید و تنها بر دل می‌نشیند اما خب میان همهمه دل‌ها من هم تلاش می‌کنم درست وسط جمعیتی که پیر دارد و جوان، تلاش می‌کنم تا شاید قطره‌ای از حضور دریایی به سمع و حضور برسد.

تلاش می‌کنم تا بلکه سِر این حضور سَر شود و رازهای ۴۵ ساله این دیار باز؛ از انسجام ملی و حرف و حدیث‌ها و حتی از فریادها و شعارها نمی‌گویم از دل‌ها می‌گویم، اینجا کف خیابان از خروش دل‌های مردم «همه‌دانا» می‌گویم.

از دلی می‌گویم که برای ایرانی آباد با رقم هزار تپیده، از دلی که شهید داده و آمادگی دارد تا باز هم عزیز بدهد اصلا جان بدهد در راه میهن. اینجا وسط شهر هنگامه‌ای به پا شده از صلابت زنانی که برای یک وجب خاک پاک ایستادند و پای تمام سختی‌ها و بی‌کسی‌ها خم به ابرو نیاوردند تا مردانی که پاشنه ورکشیدند، اینجا وسط شهر غوغایی به راه شده از جشن عید انقلاب.

من تلاش می‌کنم تا همهمه حضور را به دل‌هایی گره بزنم که شوق پیروزی از چشم‌هایشان آویزان و دستانشان تا آسمان برافراشته است، دل‌هایی که اگر انقلاب ندیدند و دفاع نچشیدند اما نبضشان به عشق این مرز و بوم می‌زند.

خام موهای آبشار شده و لباس‌های آنچنانی و این چنینی دختران و پسران این دیار نشوید آنچه پای ملت ایران را به شور پیروزی انقلاب کشیده روی قله دل‌ها خانه کرده است.

اینجا راهپیمایی به راه شده تا جشن عید انقلاب با ازدحام همهمه دل‌ها برگزار شود و به رسم هر ساله افزون بر دل و شور سر رفته با کلام و فریاد هم جشنی برگزار شود.

جشنی با شعارهای دشمن‌شکن «لبیک یا خامنه‌ای، ما ذوالفقار حیدریم فداییان رهبریم، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، دست خدا بر سر ما خامنه‌ای رهبر ماست»؛ شعارهایی که با صدای رسا در خیل جمعیت می‌پیچد و به اوج قدرت این ملت بدل می‌شود.

وصف حال دل‌ها میان جمعیت توسل می‌خواهد، عین توسل برای حضور، توسل به شهدایی که با قطره قطره خونشان ایران را آباد کردند و حی و حاضر هنوز هم که هنوز است پای قول و قرارشان ایستادند.

قول و قراری که با دل است و با دل می‌ماند، قرار امروز هم با دل است تا دنیا، دنیاست قرار می‌ماند؛ قرار ۲۲ بهمن به وقت سال ۱۴۰۲، با دلی که هیمنه تصنعی دشمن می‌شکند و قرار می‌ماند.

 

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667946

مهمترین اخبار ایران و جهان: