نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 11:43

کشف ۵ دستگاه فلزیاب از واحد صنفی در همدان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از کشف پنج دستگاه فلزیاب از یک واحد صنفی متخلف در همدان خبر داد.

 جواد خدامرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد گفت: برابر اطلاعات واصله و رصد فضای مجازی، یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان همدان با تعامل و همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی فراجای استان یک واحد صنفی متخلف که به صورت غیر قانونی اقدام به خرید و فروش دستگاه‌های فلزیاب می‌کرد  شناسایی شد.

وی گفت: بعد از بازدید از این واحد صنفی پنج دستگاه فلزیاب و متعلقات آن کشف و ضبط و متخلف نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: تمام افراد متقاضی و اشخاص حقیقی و حقوقی، برای دریافت اعطای مجوز و خرید و فروش هرگونه فلزیاب باید از وزارت میراث‌ فرهنگی کشور که متولی آن یگان حفاظت کشور است مجوز قانونی اخذ کرده باشند.

وی تصریح کرد: هرگونه فعالیت در حوزه تبلیغات، خرید و فروش برابر با دستورالعمل‌های ابلاغی بدون هماهنگی وزارت میراث فرهنگی و نظارت یگان حفاظت استان همدان غیر قانونی بوده و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653046

مهمترین اخبار ایران و جهان: