نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 08:25

خبر خوب|ایجاد 40 شغل خانگی به همت جهاد کشاورزی و بسیج در شهرستان رستم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت؛ با ترویج و برگزاری کارگاه آموزشی، برای اولین بار حرفه نوغان داری را در سطح شهرستان با هدف ایجاد اشتغال، کمک به معیشت مردم و اقتصاد جامعه، پیاده نموده ایم.

سردار انصاری در گفتگو با خبرنگار فارس در رستم، نوغانداری را حرفه ای نو برای ایجاد مشاغل خانگی با کمترین هزینه جهت کمک به معیشت خانوارها یرشمرد و اظهار داشت: در همین راستا با ایجاد کارگاه آموزشی ترویجی و تهیه بسته های نوغان از طریق این مدیریت و تحویل رایگان، 40 نفر از شهروندان این شهرستان به حرفه نوغان داری مشغول شدند.

انصاری با بیان این مطلب که هر بسته تحویلی حاوی 25 هزار لارو می باشد، تصریح کرد: این بسته ها بعد از 35 روز به پیله ابریشم تبدیل می گردد که در همین راستا بهره بردارن با کمترین هزینه و تنها تهیه برگ توت برای تغذیه لاروهای ابریشم، می توانند بیش از یازده کیلو پیله خشک تولید نمایند و هر کیلویی قریب به 600 هزار تومان قابل فروش می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم از مردم خواست با احیای مشاغل سنتی به ویژه مشاغل خرد خانگی برای ترمیم اقتصاد خانواده و جامعه تلاش کنند و با ارائه محصولات بومی در حوزه های مختلف به ویژه پرورش دام و طیور و زنبورداری و  همچنین گسترش نوغان داری، شهرستان رستم را نیز به رشد اقتصادی مطلوب برسانند.

وی ظرفیت روستاهای شهرستان را یک فرصت بی نظیر قلمداد کرد و گفت: بسیاری از مشاغل در روستاها به فراموشی سپرده شده است که احیای آن از حیث وقت و سرمایه اولیه چندان هزینه بر نیست و در مقابل کمک بسیار بزرگی به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی خانوارها دارد.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1229146

مهمترین اخبار ایران و جهان: