نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 23:17

آنچه در جلسه شورای شهر قزوین گذشت

بعد از برگزاری جلسه طرح سوال اعضای پارلمان محلی از مهدی صباغی شهردار قزوین و ارائه پاسخ از سوی وی، عصر امروز دومین جلسه در زمینه اقناع یا عدم اقناع شورای شهر برگزار شد که به دلیل عدم حضور شهردار، تصمیم‌گیری در این زمینه به جلسه آتی موکول شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بعد از برگزاری جلسه طرح سوال اعضای شورای شهر قزوین از شهردار و نیمه تمام رها شدن آن، مقرر شد که تصمیم گیری در خصوص اقناع یا عدم اقناع شورانشینان به جلسه عصر امروز موکول شود. 

این در حالی است که مهدی صباغی در جلسه گذشته به سوال ها پاسخ داد و امروز بنا بود شورای شهر موافقت و مخالفت خود را در قالب رای ارائه دهد.

اعضا فقط اقناع و عدم اقناع را اعلام کنند 

در جلسه امروز تعدادی از اعضای شورا درخواست کردند که نظر خود در رابطه با برخی از پاسخ های شهردار قزوین را ارائه دهند که فرج الله فصیحی رامندی عضو شورای شهر قزوین با اشاره به ماده ۸۳ قانون شوراها بیان کرد: طبق قانون بعد از پاسخ شهردار به سوالات اعضای شورای شهر، اظهار نظر نسبت به پاسخ‌های شهردار جایگاهی ندارد و اعضا صرفاً باید موافقت یا مخالفت و اقناع و یا عدم اقناع خود را اعلام کنند.

وی افزود: شهردار هم که در این جلسه حضور ندارد تا بتواند به سوالات شورای شهر پاسخ داد بنابراین ضرورتی برای توضیح دادن وجود ندارد و سوال کنندگان باید قانع شدن یا به هر دلیل اگر رضایت نداشتند و قانع نشدند را اعلام کنند. قانون اجازه نداده است که بعد از پاسخ شهردار در صحن شورای شهر، اعضا بخواهند مطالب و توضیحاتی را بیان کنند.

در ادامه علی فرمانی رئیس شورا در خصوص تذکر فصیحی رامندی گفت: باید مشخص شود که عضو شورا به چه دلیلی و روی چه حسابی قانع نشده. آیا منطقی است که اعضای شورا نسبت به دو ساعت صحبت شهردار که در جلسه گذشته انجام شد، حرفی نزنند و قانون اجازه این کار را به شورای شهر ندهد؟ در ضمن این امکان وجود دارد ابتدا رأی 5 عضو شورا در خصوص اقناع یا عدم اقناع را بگیریم و پس از آن اعضا به بیان تذکرات خود بپردازند.

فصیحی رامندی عضو شورای شهر بیان کرد: اگر پاسخ شورای شهر قانع کننده نباشد که شرایط مشخص است، این در حالی است که در جلسه طرح سوال بیان شد سوالات پرسیده شود و پاسخ ها از سوی شهردار به صورت کلی بیان شود و کسی در بین پاسخ های شهردار صحبت نکند تا منجر به ایجاد چالش نشود.

وی همچنین یک اخطار آیین نامه‌ای داد و گفت: اگر قرار بود از شهردار سوال شود در همان جلسه طرح سوال باید اجازه صحبت کردن داده می شد تا دوباره امروز و بدون حضور شهردار سوال ها و نظرات ارائه نشود که دور از اخلاق است.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: هر هفته در نشست با شهردار قزوین در خصوص مسائل مختلف، تذکرات لازم ارائه می شود.

موافق و مخالف، حق اظهار نظر دارند

محسن حق‌شناس نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه اظهار کرد: رئیس شورا در جلسه امروز 3 دقیقه به اعضایی که سؤال‌ مطرح کردم زمان داده تا در رابطه با پاسخ‌های شهردار نظر بدهند که به نظر بنده تحمل آن خیلی‌سخت نباید باشد.

وی افزود: قطعا اصحاب رسانه سؤالاتی دارند که می‌توان از طریق این اظهارنظر اعضا به آنها پاسخ داده شود تا در جهت شفاف‌سازی افکار عمومی از آن استفاده شود.

این عضو شورا ادامه داد: مطابق قانون شورا در خصوص هر موضوع عادی، اعضای مخالف و موافق حق صحبت دارند و مشخص است که برای موردی همچون اقناع یا عدم اقناع از جواب‌‌‌های شهردار همه اعضا باید به بیان نظرات خود بپردازند.

پاسخ شهرداری در خصوص سرمایه گذاری قانع کننده نبود

قاسم اللهیاری دیگر عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه به رغم حمایت و سعه صدر اعضای شورا، گویا قرار نیست مسیر  اصلاح شود و شورا هراسی و تقابل با شورا ادامه دارد، اذعان کرد: پاسخ شهردار قزوین در خصوص سرمایه گذاری در قزوین قانع کننده نبود چرا که وعده به آینده داده و در طول دو سال تصدی مدیریت شهری حتی یک پروژه سرمایه گذاری هم در شهر قزوین اجرا نشده و سهم قزوین از سرمایه گذاری صفر ریال بوده است. 

وی افزود: از زمان آغاز فعالیت شهردار قزوین متاسفانه زمان رسیدن اتوبوس های درون شهری از ۵ تا ۱۰ دقیقه در برخی مسیرها به یک ساعت رسیده و در این رابطه تاکنون پاسخ مشخص و قانع کننده ای دریافت نکرده ایم.

 این عضو شورای شهر ادامه داد: در خصوص جمع آوری سگ های ولگرد در دوران تصدی گری شهردار فعلی گلایه های بسیاری از سوی مردم به صورت حضوری و سامانه ۱۳۷ به دست ما می رسد و در رابطه با رسیدگی به آن طرح مناسبی ارائه نشده است.

اللهیاری ساماندهی وانت بارها به دلیل نارضایتی مردم و کسبه، رفع مشکل ترافیک، آسفالت معابر شهری، اجرای تقاطع همسطح با توجه به پیش بینی بودجه و برپایی میز خدمت در نواحی منفصل شهری را از سوی شهردار قزوین ضروری دانست و تصریح کرد: نیاز است پروژه سبزه میدان بعد از یکسال که ناقص افتتاح شده، تکمیل شود. همچنین دستور تقویت نیروهای متعهد و متخصص از سوی شهردار قزوین پیگیری و در خصوص فساد ستیزی توجه و دقت بیشتری صورت گیرد.

در ادامه این جلسه سایر اعضا نیز موضوعات مختلفی را پیرامون عملکرد مدیریت شهری قزوین بیان کردند و دلایل خود نسبت به موارد ذکر شده را ارائه دادند. همچنین مقرر گردید بعد از بازگشت شهردار قزوین از سفر کاری خود، اعضای شورا دوباره به ارائه نظرات شان در خصوص پاسخ مهدی صباغی به سوالات مطرح شده بپردازند و رای شان در خصوص اقناع یا عدم اقناع را اعلام کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1245590

مهمترین اخبار ایران و جهان: