نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 09:28

دومین مهرواره قصه گویی در شهرستان گناباد پایان یافت

گناباد ـ همزمان با دهه کرامت، دومین مهرواره قصه گویی با عنوان «من کشورم را دوست دارم» با معرفی نفرات برتر در گناباد پایان یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم زره ساز شامگاه یکشنبه در این مراسم که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری شهردخت گناباد برگزار شد، اظهار کرد: رونمایی از پوستر این جشنواره استانی که ویژه رده‌های سنی ۶ تا ۱۱ سال و ۱۱ تا ۱۸ سال بود، همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی انجام شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی افزود: احیای قصه‌های بومی، سرباز وطن با محوریت شهید سلیمانی، ایران دوست داشتنی، پرچم ایران (اهمیت و جایگاه پرچم ایران) و همچنین هویت و آداب و رسوم محلی شهرستان‌های استان خراسان رضوی مهمترین محورهای این جشنواره بود.

وی هدف از برگزاری مهرواره قصه گویی را آشنایی کودکان با فرهنگ و اساطیر و بزرگان کشور عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود تا با استفاده از قصه ارتباط نسل‌های مختلف با هم برقرار شود.

زره ساز با بیان اینکه خانه بازی با همکاری نهادهای مختلف برای اولین بار در گناباد راه اندازی می‌شود، افزود: همواره برای شناخت بزرگان از راه قصه تلاش شده است و با توجه به اسطوره‌ای مانند بهلول گنابادی، بچه‌ها می‌توانند با قصه این شخصیت را معرفی کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از هزار اثر از شهرستان‌های استان خراسان رضوی، ۱۱ استان کشور و یک اثر هم از شهر تاشکند کشور ازبکستان به دبیرخانه این جشنواره سراسری ارسال شد، گفت: پویش من کشورم را دوست دارم از اختتامیه همین جشنواره آغاز و در کشور برگزار خواهد شد.

هر گوشه‌ای از گناباد یک فرهنگ و هنر است

فرماندار گناباد نیز در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: قنات قصبه و سفال نماد قدمت گناباد است و هر گوشه‌ای از گناباد یک فرهنگ و هنر است.

رضا نصیری با ابراز تأسف از اینکه قصه شهدا به درستی به نسل جوان منتقل نشده است، اظهار امیدواری کرد که در دولت سیزدهم روایتی درست از آنچه شهدا دنبال آن بودند به نسل جوان منتقل شود.

وی تصریح کرد: قصه آشنایی امام جمعه گناباد با مقام معظم رهبری خود می‌تواند جذابیت‌های زیادی برای مردم داشته باشد.

تقدیر از ۲۶ اثر برتر

گفتنی است؛ در پایان این جشنواره از ۲۶ اثر برتر که توسط هیئت داوران انتخاب شده بودند، تقدیر شد. اهدا نشان قصه گویی کشور به خانواده شهید نقوی مقدم از دیگر برنامه‌های اختتامیه این جشنواره بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1245946

مهمترین اخبار ایران و جهان: