نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 19:11

وزارت آموزش و پرورش به انتظارات فرهنگیان رسیدگی می‌کند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مجموعه آموزش و پرورش خود را موظف می‌داند که به تک تک درخواست‌ها و انتظارات فرهنگیان و مواردی که در دیدار با مقام معظم رهبری مورد تأکید ایشان قرار گرفت، رسیدگی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان اصفهان اظهار داشت: تجلیل از معلمان بزرگوار با گرامی‌داشتن یاد و خاطره استاد مطهری معنا پیدا می‌کند که یک الگوی خوب و مناسب از معلم نمونه است.

وی با نمایان دانستن اندیشه‌های شهید مطهری در اهداف انقلاب اسلامی افزود: بهره‌گیری از روش، منش، دیدگاه‌ها و باورهای شهید مطهری برای معلمان ضرورت دارد و باید در مشی معلمی از نگاه متفکرانه استاد مطهری استفاده کرد.

کاظمی با اشاره به جایگاه شهید مطهری در مقابله با تفکرات انحرافی آن روزگار گفت: نقش و منش شهید مطهری در مقابله با تفکرات انحرافی آن دوران قابل تحمل نبود و چون دشمنان توان مقابله با تفکر او را نداشتند اقدام به ترور ایشان کردند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تشکر از مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان برای برگزاری آیین تجلیل از معلمان نمونه استان هدف از برگزاری این برنامه را تکریم مقام شامخ معلم دانست و تصریح کرد: معلمان سربازارن گمنام انقلاب هستند که در جای‌جای کشور مسؤولیت خطیر علم‌آموزی و تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور را برعهده دارند.

وی افزود: معلمان جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند چرا که به دانش‌آموزان در مسیر شکوفایی استعدادهایشان کمک کرده و آینده‌سازان کشور را تربیت می‌کنند.

کاظمی رقم خوردن آینده کشور در گام دوم انقلاب اسلامی را به دست نسل آینده کشور و دانش‌آموزان امروز دانست و متذکر شد: در آینده‌ای نه‌چندان دور، چرخه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور به دست دانش‌آموزان امروز سپرده خواهد شد و به همین جهت باید تربیت این عزیزان متناسب با مسیر شکوفایی اسلامی انجام شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم از مسیر تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی می‌گذرد و این مهم با همت معلمان میسر خواهد شد.

وی با تشکر از مجاهدت‌های فرهنگیان، ارتقاء شأن معلمان را وظیفه نظام تعلیم و تربیت و وزارت آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: در همین راستا با وجود تمام محدودیت‌ها، انتظار ۱۲ ساله معلمان در این دولت تحقق یافت و رتبه‌بندی معلمان که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده بود و در شعار رئیس جمهور نیز مطرح بود اجرایی شد.

کاظمی ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش خود را موظف می‌داند که به تک تک درخواست‌ها و انتظارات فرهنگیان و مواردی که در دیدار با مقام معظم رهبری مورد تأکید ایشان قرار گرفت رسیدگی کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان زمینه ترقی نظام تعلیم و تربیت کشور که در دیدار با مقام معظم رهبری مورد تأکید ایشان قرار گرفت مهیا شده و شأن و جایگاه مدرسه و به ویژه مدارس دولتی ارتقا پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1198502

مهمترین اخبار ایران و جهان: