نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 16:16

قیمت مرغ در قزوین کاهش می‌یابد

قزوین- معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری قزوین از تلاش برای کاهش قیمت مرغ در ۱۰ روز آینده در قزوین خبر داد.

ابوالفضل نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت بازار مرغ قزوین در چند روز اخیر، از بازرسی سرزده فرماندار قزوین از کشتارگاه‌های مرغ در استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نارضایتی ایجاد شده با قید فوریت عصر روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه جلسه‌ای تحت عنوان بررسی دلایل افزایش قیمت عرضه مرغ در فرمانداری قزوین برگزار و موضوع به صورت کارشناسی بررسی شد.

وی افزود: با توجه به رصد صورت گرفته افزایش قیمت مرغ زنده در سطح استان باعث ایجاد تلاطم در بازار مرغ شده است و بر همین اساس نیز بازرسی‌های شبانه و میدانی از کشتارگاه‌های استان قزوین صورت گرفت.

وی بیان کرد: طی بازدید صورت گرفته دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ که همان افزایش قیمت مرغ زنده بود تأیید و مصوب شد که طی هفته جاری آمار قطعات مرغ موجود در کل مرغداری‌های شهرستان توسط دستگاه‌های متولی احصا و تأکید که شد که پس از بررسی، مرغ زنده با قیمت مصوب به کشتارگاه‌ها عرضه شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری قزوین تاکید کرد: امیدواریم با افزایش عرضه مرغ زنده و سایر تمهیدات اندیشیده شده طی ۱۰ روز آینده، شاهد کاهش محسوس قیمت مرغ در سطح بازار باشیم.

وی با بیان اینکه در این حوزه نیز نظارت جدی از سوی فرمانداری صورت می‌گیرد، بیان کرد: موضوع مهم بررسی پلمپ ماشین‌های یخچال‌دار کشتارگاه، تحویل ماشین‌های گوشت در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به منظور رصد و پخش مویرگی در بین فروشگاه‌های سطح شهرستان از دیگر موارد مطرح شده در این بازدید بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225190

مهمترین اخبار ایران و جهان: