نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 08:13

ادارات 30 درصد مصرف برق خود را کاهش دهند

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: ادارات دربازه زمانی ۶ تا ۱۳ موظف هستند به نسبت سال ۱۴۰۰، ۳۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، این درحالی است بعد از ساعت ادارای هم باید ۶۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند.

پیام جوادی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به ناترازی بین تولید و مصرف که این موضوع عمدتا به علت افزایش شدید و سریع گرمای هواست، اظهار داشت: در همین راستا وزارت نیرو ۱۴۰ برنامه در نظر گرفته تا بتوانیم با کمترین مشکل  تابستان را پشت سر بگذرانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه درصدد هستیم که قطعی برق نداشته باشیم، گفت: مشترکان خانگی خط قرمز ما هستند و به هیچ وجه برای این مشترکان قطعی نخواهیم داشت و حتی تشویقات بسیاری هم در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه در سال گذشته در بخش خانگی ۴.۵ درصد صرفه جویی داشتیم.

وی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی شده است ۱.۵ تا ۲ درجه سانتیگراد به نسبت سال گذشته گرمای هوا افزایش پیدا کند، گفت: هر یک درجه افزایش دمای هوا معادل تولید یک نیروگاه بزرگ است که به مصرف اضافه خواهد شد.

جوادی به آغاز فعالیت ادارات از ساعت ۶ تا ۱۳ اشاره کرد و ادامه داد: ادارات در این بازه زمانی موظفند به نسبت سال ۱۴۰۰، ۳۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند، این در حالی است که بعد از ساعت ادارای هم باید ۶۰ درصد مصرف خود را باید کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در رابطه با برق مصرفی  بخش کشاورزی هم گفت: کشاورزان می‌توانند بین ساعت ۱۱ تا ۱۶ و ساعت ۱۳ تا ۱۸، پنج ساعت مصرف خود را به صفر برسانند تا استفاده از برق در بقیه ساعت در روز برایشان مجانی شود.

وی با اشاره به برق مصرفی بخش صنعت ادامه داد: برای صنایع کوچک زیر۵۰۰ کیلو وات برنامه‌ای نداریم، البته برای بقیه هم خاموشی آنچنانی نخواهیم داشت ولی توصیه می‌کنیم روز تعطیل خود(جمعه) را به یکی از روزهای وسط هفته موکول کنند ضمن اینکه سال گذشته فقط ۲۰ میلیارد تومان به بخش صنایع استان زنجان پاداش تعلق پیدا کرد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1274102

مهمترین اخبار ایران و جهان: