نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 14:30

مسئولان مسئله بدحجابی و گرانی را برطرف کنند

امام جمعه موقت همدان گفت: امروز دو مساله حجاب و مهار تورم از موارد مهم کشور است که از مسئولان می‌خواهیم این موارد حل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه دشمن با تمام توان و تجهیزات خرمشهر را تصرف کرده بود اما در سوم خردادماه با صبر و توکل و تلاش رزمندگان غیور کشور آزاد شد اظهار کرد: شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی شد اما مردم همچنان در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی با تبریک ایام دهه کرامت گفت: در دهه کرامت خادمان رضوی همدان را به پرچم امام رضا(ع) متبرک کرده‌اند که باید قدردان این اتفاق مبارک بود.

امام جمعه موقت همدان تاکید کرد: در دهه کرامت و دهه ولایت جشن برپا کنید و ارتباط خود با اهل بیت(ع) حفظ کنید، ریشه همه این اتفاقات تقواست تا انسان رستگار و سعادتمند شود.

وی تصریح کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، مهمترین حربه دشمن ایجاد چالش ذهنی و شبهه‌افکنی است، آنها همه چیز را زیر سوال می‌برند بنابراین برای مقابله با این جنگ ترکیبی که شامل جنگ فرهنگی، اقتصادی، ترور و ... است باید جهاد تبیین را در پیش گرفت.

فاضلیان تاکید کرد: در جهاد تبیین باید اصول انقلاب، موارد مهم انقلاب، مبانی و شعارهای انقلاب را باید تبیین کرد.

وی با بیان اینکه باید تحریف دشمن را دید و با آن مقابله کرد تصریح کرد: از شهریورماه گذشته برخی قصد داشتند حکومت اسلامی و کارآمدی نظام را زیر سوال ببرند، جالب آنکه حکومت پهلوی را بزک کردند تا آن را با انقلاب مقایسه کنند، طوری هم القا می‌کردند که پهلوی هیچ ایرادی نداشته است.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه برخی این موارد و شبهات را باور کردند ادامه داد: معاندان هرچه در این چهل و اندی سال انقلاب و نظام دستاورد داشته را کوچک کردند و هرچه نقطه ضعف داشتیم ذره‌بین گذاشتند و بزرگ کردند که باید هوشیار بود.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه دریانوردی افزود: در طول تاریخ تشکیل ارتش در ایران سابقه نداشته که نیروی دریایی چنین فتوحاتی داشته باشد و تمام آب‌های دنیا را درنوردیده باشد و با عزت بازگردد که از این بابت خدا را شاکریم.

فاضلیان گفت: دشمنان مدعی بودند که ایران نمی‌تواند چنین کاری کند اما این افتخار اتفاق افتاد و عزت بزرگی را برای کشور به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه اقدامات بزرگی در کشور رخ داده که باید بازگو شود و مشکلاتی نیز وجود دارد که باید رفع شود اظهار کرد: وقتی خدمات دیده نمی‌شود؛ نتیجه آن می‌شود اقدامات دشمن و کار رسانه‌ای آنها که برخی نیز آن را باور می‌کنند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه یکی از ارکان جهاد تبیین یعنی تبیین علت مشکلات کشور که آیا منشا آنها از انقلاب است یا ضد انقلاب؟ افزود: در جهاد تبیین باید وضیعت کشورهای دیگر دنیا را بررسی کرد و دشمن را شناخت، بنابراین وظیفه مسئولان است که این مسائل را تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه کشف حجاب در کشور شهیدان قابل قبول نیست تصریح کرد: طرح ناظر یک، دو، سه، چهار باید اجرا شود و قوه قضائیه باید تکانی بخورد.

فاضلیان با بیان اینکه در حال حاضر مساله حجاب و حل مسئله گرانی در کشور بسیار حائز اهمیت است ادامه داد: در سال مهار تورم چطور می‌شود که تورم افزایش می‌یابد و هر وقت که سخن از مهار آن می‌شود دوباره افزایش می‌یابد؟ این مساله نشان می‌دهد که دستی در کار است و توطئه‌ای در میان است.

وی با اشاره به اینکه از مسئولان می‌خواهیم در برابر مساله حجاب برخورد صحیح و منطقی داشته باشند خاطرنشان کرد: همچنین باید برای حل مشکلات معیشتی مردم تورم را مهار کنند.

پایان پیام/۸۹۰۴۰/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1239290

مهمترین اخبار ایران و جهان: