نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 11:23

توسعه شبکه آبرسانی روستایی در شهرستان آبیک/ آسفالت محورها و معابر روستاهای کم برخوردار در دستور کار قرار دارد

فرماندار شهرستان آبیک از اجرای آسفالت در محورها و معابر روستاهای مختلف خبر داد و گفت: چندین پروژه شبکه توزیع آب در تعدادی از روستاها در دستور کار قرار گرفته تا تحت پوشش شرکت آبفای شهرستان قرار گیرند.

حامد فتوحی در گفت و گو با خبرنگار فارس در آبیک به تشریح پروژه های در حال اجرای حوزه راهداری شهرستان آبیک پرداخت و با اشاره به اختصاص حدود 16 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت زیاران_کزلک به طول 9 کیلومتر و آسفالت ورودی روستای میان کوه از پل به طول حدود 800 متر اظهار کرد: برای آسفالت مسیر زیاران_طالقان تا گردنه ابراهیم آباد بین 60 تا 80 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی مسیر پروژه قشلاق به خاکعلی را 19 کیلومتر دانست و با اشاره به آسفالت 3 کیلومتر از این مسیر در سال گذشته افزود: در حال حاضر 10 کیلومتر روکش و آسفالت از این مسیر در حال اجراست و 6 کیلومتر باقی می ماند که تا پایان امسال اجرایی می شود و اعتبار لحاظ شده حدود 20 میلیارد تومان است.

فرماندار شهرستان آبیک از اجرای آسفالت 5.5 کیلومتر از روستای زرگر تا 1.5 ماه آینده، آسفالت روستاهای ابراهیم آباد بافنده به طول 2.2 کیلومتر و آسفالت جاده روستای هزارجلفا به طول حدود 700 کیلومتر خبر داد و تصریح کرد: آسفالت محور اتوبان تا روستای دارالسرور به طول 3.3 کیلومتر  و مسیر اورژانس ناصرآباد تا بعد از بهجت آباد به طول 3 کیلومتر اجرایی شده است.

فتوحی با بیان اینکه آسفالت مسیر نوده تا غریب مزرعه به طول سه کیلومتر و جدول گذاری 800 مترمربع در روستای نوده کیاده در دستور کار قرار دارد، گفت: احداث دیوار سنگی به سمت کیاده که سبب حادثه برای رانندگان این مسیر می شد، با 600 میلیون تومان و آسفالت باقی مانده ورودی روستای نوده تا سربالایی به سمت کیاده با 1.5 میلیارد تومان اعتبار اجرا و اهالی روستا دارای کدپستی می شوند.

وی با اشاره به آسفالت 8000 مترمربع از معابر و خیابان های روستای انجیلاق طی امسال ادامه داد: بررسی 1500 مترمربع قطعه زمین از سوی بخشدار بخش مرکزی و دهیار روستای انجیلاق در دستور کار قرار می گیرد و اگر زمین متعلق به افراد ساکن روستا باشد در بازبینی امسال الحاق به بافت می شود.

این مسئول اضافه کرد: تعریض پل قشلاق به خاکعلی و تعریض پل محور یانس آباد با اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار تا دو ماه آینده آغاز می شود.

به گفته فتوحی، آسفالت فاصله شکرناب تا نوده کیاده قرار است طی تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام اجرا شود در غیر این صورت، اعتباری برای این مهم لحاظ می شود.

فرماندار شهرستان آبیک در ادامه گفت و گو در خصوص پروژه های حوزه آب در برخی از روستاهای این شهرستان توضیح داد: سال گذشته اعتباری برای شبکه آبرسانی روستای امرودک که تحت پوشش آبفا نیست، اختصاص داده شد که در حال حاضر حدود 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی هفته های آتی آب وارد مدار می شود و اهالی روستاها با دریافت کنتور، از آب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند. برای مخزن آب این روستا نیز اعتبار اختصاص داده می شود.

فتوحی افزود: سال گذشته برای روستای سایین دره اعتباری تخصیص داده شد که برای بخشی از آب سرچشمه تا مخزن لوله اختصاص داده شد و جهت اجرا هم امسال 100 میلیون تومان اعتبار پیش بینی کرده ایم که انجام می شود.

طبق اذعان وی، از محل سفر رییس جمهور برای احداث استخر کشاورزی روستای غریب مزرعه تجهیزات خریداری شده و جانمایی آن در حال اجراست. همچنین از محل سفر رییس جمهور یک میلیارد تومان اعتبار برای احداث استخر کشاورزی در روستای نوده و کیاده اختصاص یافته که جانمایی آن هم در دست اقدام است.

این مسئول با اشاره به انجام نقشه برداری برای اجرای شبکه آبرسانی روستای حسین آبادرضی بخش بشاریات و اختصاص بودجه و انعقاد قرارداد در این زمینه با شرکت آبفای استان قزوین و تسریع در اجرای این پروژه در روزهای آینده، اضافه کرد: امسال حفر چاه جدید و شبکه توزیع آب روستا اجرایی می شود و در اواخر پاییز امسال اتصال شبکه صورت می گیرد و در واقع مردم تحت پوشش آبفای شهرستان قرار می گیرند.

فرماندار شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: مخزن آب روستای حسین آباد رضی قدمت بسیاری دارد و اعتباری امسال برای آن لحاظ می شود و در صورت فراهم بودن شرایط امسال این مهم اجرایی می شود در غیر این صورت، به سال آینده موکول می شود.

فتوحی در پایان گفت: با توجه به اینکه آب چاه روستای نوده و کیاده پاسخگو نیست و خیلی قطعی آب صورت می گیرد حفر چاه جدید در دستور کار قرار می گیرد که 900 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1208246

مهمترین اخبار ایران و جهان: