نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 10:43

۲۵۰۰ اثر تاریخی در مازندران شناسایی شده است

ساری- مدیرکل میراث فرهنگی مازندران شمار آثار تاریخی استان را دو هزار و ۵۰۰ اثر بیان کرد و گفت: قدمت سکونت در غار هوتو به بیش از ۱۴ هزار سال برمی گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق برزگر صبح پنجشنبه در نشست هم اندیشی گردشگری با اعلام اینکه علی رغم جاذبه‌های طبیعی از میراث بسیار کهن و غنی برخوردار است، اظهار داشت: مازندران دارای دو هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و سابقه سکونت انسان در غار هوتو بهشهر به بیش از ۱۴ هزار سال می‌رسد اما مطالعات در حال انجام منطقه سوادکوه پیشینه اولیه سکونت را بیش از ۴۰ سال نشان می‌دهد.

برزگر یکی از اولویت‌های مهم معاونت میراث فرهنگی اداره کل را کاوش‌های باستان شناسی عنوان کرد و افزود: در سال جاری ۱۱ پروژه کاوش در دستورکار قرار گرفته که امیدواریم بر اساس ظرفیت اداره کل و تخصیص اعتبار شاهد یافته‌های خوبی در حوزه میراث فرهنگی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه هزاره سوم هزاره گردشگری است، خاطرنشان کرد: صرفاً برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شرط کافی برای توسعه جوامع نیست و اگر می‌خواهیم به توسعه مطلوب در مازندران برسیم نیازمند خرد جمعی است و در تمامی تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها نگاه‌مان گردشگری باشد و انتظار توسعه در نبود زیرساخت و تعامل بین‌دستگاهی نداشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1237290

مهمترین اخبار ایران و جهان: