نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 12:14

تنها ۱.۷ درصد تعهد اشتغال استان زنجان محقق شده است

زنجان- استاندار زنجان با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال گفت: تنها ۱.۷ درصد تعهد اشتغال استان زنجان محقق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، صبح یکشنبه در جلسه کمیته هماهنگی اشتغال استان زنجان اظهار کرد: از طرف وزارت کشور ایجاد ۱۴ هزار و ۶۴۹ تعهد اشتغال برای استان زنجان در نظر گرفته شده و تا کنون ۱.۷ درصد آن در سامانه ثبت شده است که تا پایان سال باید همه این رقم محقق شود.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌های شغلی ایجاد شده برای راستی‌آزمایی در سامانه رصد اشتغال ثبت می‌شود، تأکید کرد: بانک‌ها در استان لازم است بیش از میزان کنونی در موضوعات مربوط به توسعه در استان نقش‌آفرینی کنند.

استاندار زنجان با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال ابراز کرد: بانک‌های خصوصی پول مردم را دریافت می‌کنند اما برای توسعه استان قدمی برنمی‌دارند و همراهی نمی‌کنند و تنها دو بانک خصوصی عملکرد مثبتی در پرداخت تسهیلات اشتغال داشتند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۲ منابع مربوط به اشتغالزایی در تبصره ۱۸ قانون بودجه تجمیع شده البته دستورالعمل اجرایی هنوز واصل نشده اما منابع و مصارف مشخص شده است.

طیب جعفری با اشاره به اینکه طبق تعهد در نظر گرفته برای استان زنجان باید ۱۴ هزار و ۶۴۹ کد ملی یا اشتغال جدید در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شود، ادامه داد: از محل توسعه اقتصادی شهرستان‌ها شغل‌های جدید اسجاد می‌شود که افراد باید کد ملی ان‌ها ثبت شود و راستی‌آزمایی از طریق سامانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برش شهرستانی – دستگاهی تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲ نیز مشخص شده است، عنوان کرد: بیشترین تعهد مربوط به دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد کشاورزی است.

جعفری افزود: در این برش سهم شهرستان ابهر ۲ هزار و ۹۳۰ مورد، سهم شهرستان خدابنده یک هزار و ۹۰۴ مورد، سهم شهرستان خرمدره یک هزار و ۶۱۱ مورد، سهم شهرستان زنجان ۵ هزار و ۸۶۰ مورد و سهم شهرستان‌های ایجرود، سلطانیه، طارم و ماهنشان هر کدام ۵۸۶ مورد است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1243702

مهمترین اخبار ایران و جهان: