نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 11:57

کاظم دبیر: مسئولیت آگاه کردن جامعه، بر عهده معلم است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل گفت: مسئولیت آگاه کردن جامعه بر عهده معلم است و معلم باید نگاهش در تربیت، نگاهی معنوی باشد و کرامت انسانی را مد نظر قرار دهد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،کاظم دبیر، در مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش اظهار کرد: به سیستم تعلیم و تربیت باید بهای بیشتری داده شود و توسعه یک کشور وابسته به پیشرفت آموزشی و از بستر آموزش‌وپرورش و دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: معلم باید امام دانش‌آموز و جامعه باشد؛ آنچه به‌عنوان تعلیم و تربیت از معلم به دانش‌آموز انتقال می‌یابد، فقط مهارت‌های او نیست بلکه تمام صفات، خلقیات و رفتارهای او به دانش‌آموز منتقل می‌شود.

معاون توسعه مدیریت  و منابع انسانی استانداری اردبیل تأکید کرد: مسئولیت آگاه کردن جامعه بر عهده معلم است و معلم باید نگاهش در تربیت، نگاهی معنوی باشد و کرامت انسانی را مدنظر قرار دهد و با ایثار از داشته‌های خود، انسان‌ها را تربیت نماید.

در این مراسم سید حسین محسنی نیز اظهار کرد: جایگاه و اهمیت دانشگاه فرهنگیان بر کسی پوشیده نیست و  فاخرترین مجموعه و  با ارزشمندترین ارگان در کشور مجموعه دانشگاه فرهنگیان است بنابراین همه ما باید برای تحقق اهداف و پیشرفت این مجموعه تلاش کنیم.

وی افزود: در چند ماه گذشته و با تلاش شبانه‌روزی مجموعه مدیریتی دانشگاه فرهنگیان استان شاهد تحولات چشمگیری در زمینهٔ تجهیز زیرساخت‌های رفاهی، آموزشی و سراهای دانشجویی در پردیس‌ها و مرکز بوده‌ایم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اردبیل  اضافه کرد: برای ترم بعد برنامه‌های فرهنگی و آموزشی تقویت و به‌روزرسانی خواهد شد.

همچنین در این مراسم سید ناصر اسحاقی، اظهار کرد: معلمی و خدمت در عرصه تعلیم و تربیت یکی از باارزش‌ترین فعالیت‌ها است.

وی افزود: این امر مهم نه‌تنها برای خود ما بلکه برای آیندگان نیز مثمر ثمر خواهد بود و شغل معلمی انتخاب نیست؛ بلکه یک توفیق الهی است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل تصریح کرد: ما معلمان باید قدر این موهبت الهی را بدانیم و شهیدان را الگوی کار خود قرار دهیم.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1218202

مهمترین اخبار ایران و جهان: