نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 20:36

گرد و خاک عامل کاهش موقت کیفیت هوا می‌شود

کرج- مدیرکل هواشناسی البرز گفت: گرد و خاک و کاهش موقت کیفیت هوا، رگبار پراکنده و رعد و برق در استان مورد انتظار است.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از گذر امواج ناپایدار تا سه‌شنبه از منطقه البرز مرکزی است.

وی بیان کرد: به دلیل ماهیت تندری آن، کاهش محسوس دما حدود ۴ تا ۸ درجه، وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش موقت کیفیت هوا، رگبار پراکنده و رعد و برق در استان مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز قسمتی تا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی، بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک، به تدریج ابری و رگبار و رعد و برق و کاهش محسوس دما است، بیان کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۲۸ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۱۳ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۶ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی فردا آسمان البرز کمی تا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی، وزش باد شدید و گرد و خاک در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و کاهش محسوس است.

بهاروند احمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۲۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۱۸ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۸ متر بر ثانیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211990

مهمترین اخبار ایران و جهان: