نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 11:54

لزوم استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و بسیجی برای حفاظت از محیط‌زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌زیست بر لزوم استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و بسیجی برای حفاظت از محیط‌زیست تأکید کرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌زیست در دومین جلسه هم‌اندیشی گروه‌های جهادی و بسیجیان در حوزه محیط‌زیست، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حفاظت از محیط‌زیست، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، محیط‌زیست را مساله درجه یک کشور عنوان کرده‌اند و ما به عنوان سربازان ولایت می‌بایست برای حفظ و صیانت از محیط‌زیست کشور تلاش کنیم.

وی افزود: دشمن تمام رویکردهای خصمانه خود را به فضاهای جنگ نرم منتقل کرده است و محیط‌زیست هم یکی از فضاهاست.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌زیست بر لزوم برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی با موضوع حکمرانی محیط‌زیست از دیدگاه اسلام تأکید کرد و گفت: برگزاری این کنفرانس در ارتقای جایگاه محیط‌زیست نقش بسزایی دارد و آن را از غربت خارج می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در ادامه تصریح کرد: حضرت آقا اولویت امسال را بحث اقتصاد اعلام کرده‌اند و ما هم درسازمان حفاظت محیط‌زیست باید پشتیبان شعار سال باشیم، رونق اقتصاد نباید محیط‌زیست را به مخاطره بیندازد.

سلاجقه افزود: دولت مردمی و انقلابی برخاسته از مردم است و دغدغه حل مشکلات مردم را دارد.

وی با اشاره به لزوم مشارکت مردمی در حفظ و ارتقای جایگاه محیط‌زیست در کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سمن‌های محیط‌زیستی زیادی در کشور داریم که غالب آنها پای کار هستند اما حضور نیروهای جهادی و بسیجی هم در این عرصه برای تحقق اهداف محیط‌زیستی ضرورت دارد.

سلاجقه با بیان اینکه کشور ما در شاخص‌های محیط‌زیستی در آستانه‌ها قرار دارد، گفت: نیروهای جهادی می‌توانند در بحث توانمندسازی جوامع محلی و تسهیل‌گری کمک بزرگی به حفاظت از محیط‌زیست انجام دهند. 

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص انتخاب استان البرز به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح پرچمداری نیروهای انقلابی و گروه‌های جهادی در حفاظت از محیط‌زیست، اظهار کرد: فعالیت استان البرز در این زمینه می‌تواند به الگویی برای کشور تبدیل شود.

سلاجقه، سازمان حفاظت محیط‌زیست را خانه نیروهای جهادی و انقلابی توصیف کرد و گفت: جلسات آینده می‌بایست با حضور معاونت‌ها و دفاتر تخصصی سازمان برگزار شود تا نیروهای جهادی و انقلابی در جریان فعالیت‌ها، مسؤولیت‌ها و اقدامات بخش‌های مختلف سازمان قرار گیرند.

وی همچنین خواستار دسته‌بندی نیروهای جهادی در قالب گروه‌های تخصصی و ارائه آموزش‌های لازم به آنان شد.

گفتنی است؛ معاونت آموزش و مشارکت های مردمی سازمان به منظور تمرکز بر مخاطبان خاص و با هدف بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای جبهه انقلاب و گروه‌های جهادی. پرچمداری بسیج عمومی برای حفظ محیط‌زیست را به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز واگذار نمود که در نشست امروز اعضای شورای اندیشه‌‌ورز استان نیز حضور داشته و دیدگاههای خود را در این زمینه مطرح نمودند.همچنین در این نشست چگونگی شکل‌گیری و مدیریت خانه‌های محیط‌زیست به عنوان بستر حضور و فعالیت گروه‌های مردمی و به تعبیر مقام معظم رهبری «حلقه های میانی» تبیین شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1252246

مهمترین اخبار ایران و جهان: