نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 08:00

پیشرفت حدود 90 درصدی پروژه تصفیه خانه فاضلاب آبیک

مدیر شرکت آبفای شهرستان آبیک از پیشرفت حدود 90 درصدی تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک خبر داد و بر تسریع در تکمیل پروژه از سوی سرمایه گذار با توجه به پیگیری مسئولان قضایی تاکید کرد.

اسماعیل رحیمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبیک با اشاره به پیشرفت حدود ۹۰ درصدی تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک اظهار کرد: سالها پیش برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب به روش Bot قراردادی بین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و سرمایه گذار منعقد شده بود که از حدود هشت سال پیش با مشکل مواجه شدند و پروژه در فاز حقوقی قرار گرفت.

وی افزود: سرمایه گذار ادعاهایی داشت و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم بحث هایی را داشت و پروژه بدون تعیین تکلیف بر روی زمین باقی مانده بود.

مدیر شرکت آبفای شهرستان آبیک ادامه داد: سال گذشته با ورود دستگاه قضایی شهرستان آبیک و تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در دادگستری شهرستان آبیک و پیگیری رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک مشکل پروژه تصفیه خانه فاضلاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحیمی اضافه کرد: با ورود مسئولان قضایی شهرستان آبیک به موضوع پروژه تصفیه خانه فاضلاب و همچنین تشکیل جلسات متعدد در محل تصفیه خانه فاضلاب با حضور مسئولان قضایی شهرستان و فرماندار پیشین شهرستان آبیک، اقداماتی در دستور کار قرار گرفت و سرمایه گذار پروژه متعهد به انجام اموری شد.

وی خاطر نشان کرد: تست سرد تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک انجام شده این در حالی است که در حال حاضر پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۵ درصد اجرای پروژه باقی مانده و انجام تست گرم و تستهای مختلف ابزارآلات و تجهیزات و همچنین تکمیل ابنیه و مستحدثات و... زمان بر است.

 این مسئول اذعان کرد: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب ملاحظاتی دارد که این ملاحظات باید مورد توجه قرار گیرد و نواقص موجود در پروژه توسط سرمایه گذار رفع شود که می طلبد که پیمانکار با تسریع در تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب که مورد تاکید مسئولان قضایی است، گام موثری بردارد و هر چه زودتر در مدار بهره‌برداری قرار گیرد که نیاز مبرم شهر آبیک است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1267302

مهمترین اخبار ایران و جهان: