نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 11:35

شرایط بهره مندی مددجویان کمیته امداد استان سمنان از کالا برگ

سمنان- مدیرکل کمیته امداد استان سمنان شرایط بهره‌مندی مددجویان این نهاد از کالابرگ الکترونیکی را تشریح کرد و گفت: مددجویان از افزایش ۲۰ درصدی یارانه کالابرگ بهره مند می‌شوند.

محمد حسین ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه شرایط بهره‌مندی از افزایش ۲۰ درصدی یارانه کالابرگ الکترونیکی مشمولان مرحله اول از سیزدهم خرداد ماه ویژه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ابلاغ شده است، بیان داشت: این طرح به منظور حمایت از معیشت نیازمندان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در سراسر کشور و طبیعتاً استان سمنان اجرا می‌شود و برای آن ۵۰ هزار فروشگاه نیز در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: مددجویان می‌توانند در این طرح از یارانه الکترونیک برای ۱۱ قلم کالای اساسی بهره مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه تخم مرغ، شکر، مرغ، برنج، قند، پنیر، شیر، روغن، ماکارونی، ماست و گوشت گوساله منجمد اقلامی هستند که در این طرح دیده شده است، بیان داشت: این طرح در واقع با افزایش ۲۰ درصدی برای مددجویان کمک خوبی در تأمین هزینه‌های اقلام اساسی است.

ذوالفقاری درباره شرایط طرح گفت: هزینه کرد حداقل ۷۰ درصد از کل مبلغ کالابرگ قبل از روز پانزدهم هر ماه یکی از شرایط بهره‌مندی از طرح است.

وی با بیان اینکه این میزان حدوداً برای هر نفر در خانوار ماهانه ۳۲۰ هزار تومان می‌شود، گفت: مددجویان می‌توانند با نصب سامانه شبکه ملی اطلاعات موسوم به شما از میزان باقی مانده یارانه یا هزینه کرد و کالا برگ و… خود آگاه شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: تعیین نشان تجاری و مارک اقلام مصرفی خانوار اختیاری و بر عهده خریداران و خانواده‌ها است و هیچ محدودیتی برای یارانه بگیران وجود ندارد که برای مثال فقط می‌توانند از یک مارک خاص ماست یا پنیر خریداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1267746

مهمترین اخبار ایران و جهان: