نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 17:17

سایت ببر در مازندران احیا می شود/فعالیت ۲ کلینیک تیمار وحوش

ساری- مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به دایر بودن سایت تکثیر ببر و پلنگ در استان گفت: این سایت برای تکثیرگربه سانان احیا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عطاء الله کاویانی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه‌ها در ا در حمایت از حوزه محیط زیست، اظهار داشت: مدیریت افکار با حمایت رسانه‌ها انجام می‌شود و تمامی کشورهای پیشرفته نیز از این ابزار بهره می‌برند.

وی اطلاع یابی و اطلاع رسانی در حوزه محیط زیست را مهم برشمرد و گفت: جوانان امروز در فضای مجازی دنبال کارهای ابتکاری هستند و باید روابط عمومی و رسانه در این حوزه تلاش کنند..

وی با عنوان اینکه کارها در حوزه محیط زیست استان با تعامل و تفاهم و همکاری دوستانه در دست انجام است، گفت: این تفاهم به پیشبرد امور در این حوزه کمک می‌کند.

کاویان به راه‌اندازی پایگاه تخصصی اطفای حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله اشاره کرد و گفت: سال‌ها به پناهگاه نیاز بوده است و خوشبختانه توانستیم در سال گذشته آن را راه اندازی کنیم زیرا در گذشته به دلیل اینکه امکانات مورد نیاز نداشتیم مجبور بودیم که برای اطفای حریق از توان سایر دستگاه‌ها و تجهیزات آنها استفاده کنیم.

مدیرکل محیط زیست مازندران اظهار داشت راه اندازی پایگاه تخصصی اطفای حریق باعث شد تا سطح آتش سوزی به نسبت گذشته کاهش چشمگیری یابد و به کمتر از ۳۰۰ متر برسد.

وی با بیان اینکه راه اندازی ۳ کلینیک درمانی حیات وحش در استان در دستور کار قرار دارد، افزود: تاکنون توانستیم دو پایگاه را راه اندازی کنیم و تلاش می‌کنیم تا کلینیک سوم تیمار و درمان حیات وحش را راه اندازی کنیم.

کاویان با بیان اینکه پسماندهای عفونی و پزشکی یکی از دغدغه‌ها در استان به شمار می‌رود، گفت: سه شرکت در استان در زمینه بی خطرسازی پسماندهای عفونی فعالیت می‌کند و محیط زیست براین روند نظارت می‌کند و علاوه بر این برخی شهرداری‌هایی که دارای امکانات هستند می‌توانند در زمینه بی خطرسازی پسماند عفونی تلاش کنند.

مدیرکل حفاظ محیط زیست مازندران با اشاره به دایربودن سایت ببر در استان گفت: علاقمند هستیم از افرادی که در حوزه تکثیر حیات وحش فعالیت کنند حمایت کنیم زیرا در این سایت زیرساخت‌ها و امکانات خوبی طراحی شده است و امکاناتی برای حیوانات از گربه سانان طراحی شده است و درپی احیای آن هستیم /.

وی گفت: این سایت در ۳۵ متری میانکاله و پاسگاه میان قلعه دایره است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1266190

مهمترین اخبار ایران و جهان: