نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 10:31

آخرین مهلت برگزاری مراسم عمره و دریافت مجوز از سوی نهادهای سعودی

وزارت حج و عمره عربستان تاریخ آخرین مهلت برگزاری مراسم عمره و صدور مجوز برای برگزاری این مراسم را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سعودی عکاظ به نقل از وزارت حج و عمره عربستان گزارش داد که آخرین مهلت برگزاری مراسم عمره و صدور مجوز برای برگزاری این مراسم، ۱۵ ذی القعده (۱۴ خرداد) است.

بر اساس این گزارش، وزارت حج عربستان اعلام کرد که دلیل تعیین این تاریخ، آمادگی برای استقبال از حجاج موسم حج امسال است به طوری که نخستین هواپیمای حامل این حجاج، روز گذشته وارد عربستان شد.

این وزارتخانه تاکید کرد که دریافت روادید عمره به معنی مجوز برگزاری مناسک حج نیست. عمره گذاران نیز باید تا ۲۹ ذی القعده (۲۸ خرداد) عربستان را ترک کنند.

از سوی دیگر روز یکشنبه نخستین مهمانان خانه خدا از شهر لکنو هند وارد فرودگاه بین المللی محمد بن عبدالعزیز در مدینه منور شدند. ۲۹۸ حاجی هندی روز گذشته وارد این فرودگاه شدند. همچنین نخستین پرواز هواپیمایی ادیل از شهر کلکته هند با ۳۲۶ حاجی روز یکشنبه وارد عربستان سعودی شد.

روزنامه سعودی سبق پیش از این گزارش داده بود که فرودگاه‌های عربستان سعودی خود را برای استقبال از حجاج کشورهای مختلف جهان آماده می‌کنند به طوری که قرار است نخستین پرواز حجاج موسم حج امسال، روز (۲۱ می) به زمین بنشیند.

فرودگاه بین المللی محمد بن عبدالعزیز در مدینه منوره نخستین فرودگاهی است که از حجاج خانه خدا طی سال جاری، استقبال به عمل می‌آورد.

پیش بینی می‌شود عربستان سعودی طی سال جاری، میزبان بیش از ۲ میلیون حاجی باشد به طوری که شرکت‌های هواپیمایی سعودی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار صندلی برای مهمانان خانه خدا در نظر گرفته‌اند. شش فرودگاه داخلی شامل فرودگاه‌های جده، ریاض، الدمام، مدینه منوره، الطائف و ینبع پذیرای این پروازها خواهند بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1232690

مهمترین اخبار ایران و جهان: