نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 17:08

گسترش همکاری‌های «عشق آباد» با مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا

رئیس جمهور ترکمنستان و رئیس مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا با یکدیگر دیدار و گسترش بیشتر همکاری را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با «مارگارت سودرفلت» رئیس مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

موضوع اصلی مذاکرات دو طرف در جریان این دیدار گسترش بیشتر همکاری بین ترکمنستان و مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا به شمار می‌رود.

طی این دیدار، امکان هماهنگی تلاش‌های مشترک در حصول اطمینان از توسعه اقتصادی، تامین پایدار انرژی بین‌‌المللی، حفاظت از محیط زیست و استفاده منطقی از منابع آب بررسی شد.

علاوه بر این، رئیس جمهور ترکمنستان و رئیس مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا موضوع تبادل تجربه در زمینه حمایت از حقوق بشر و تعامل برای تقویت نهادهای دموکراتیک را مطرح کردند.

برگزاری کنفرانس بین‌المللی با نام «نقش کشورهای بی‌طرف در تقویت امنیت، ثبات و گفت‌وگو در منطقه سازمان امنیت و همکاری اروپا» که با مشارکت مستقیم «مارگارت سودرفلت» برگزار می‌شود، مورد توجه ویژه دو طرف قرار گرفتند.

بردی‌محمداف ابراز اطمنیان کرد که سفر رئیس مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا انگیزه جدیدی برای توسعه بیشتر تماس‌های پربار بین این کشور و ساختار بین‌امللی فوق‌الذکر می‌دهد.

بنابر سخنان وی، ترکمنستان در سیاست خارجی خود به همکاری سازنده با شرکای خارجی با استفاده از سازوکارهای چند جانبه اهمیت زیادی می‌دهد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1221302

مهمترین اخبار ایران و جهان: