نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 18:21

آغاز برداشت جو، کلزا و زیره سبز در بردسکن

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن از آغاز برداشت سه محصول جو، کلزا و زیره سبز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، مهندس مهدی مسروری اظهار کرد: شهرستان بردسکن، دومین قطب تولید محصول زیره سبز در استان است که کار برداشت آن از ۷۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: با توجه به نیاز آبی بسیار پایین، دوره رشد کوتاه و امکان کشت مکانیزه، امکان افزایش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان وجود دارد.

مسروری ادامه داد: با توجه به  قیمت هر کیلو زیره سبز  به قیمت ۲۰۰ هزار تومان و اشتغال زایی30 نفر در هر هکتار، نیاز آبی اندک محصول  و درآمدزایی  خوب  برای کشاورزان، امکان توسعه کشت این محصول  وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به آغاز کشت کلزا گفت: کلزا یکی از محصولات استراتژیک و الگوی کشت این شهرستان است که با توجه به وابستگی کشور به روغن، نیاز به خودکفایی آن و... باید سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان افزایش پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن همچنین با بیان این که عملیات برداشت محصول جو از سطح ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع جو در این شهرستان آغاز شده، گفت: با توجه به این که محصول جو ۴۵۰۰ متر مکعب، نیاز آبی آن است و پتانسیل عملکرد خوبی که در خاک و آب شور دارد، می تواند الگوی کشت خوبی در مناطق با آب و خاک شور این شهرستان باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1211890

مهمترین اخبار ایران و جهان: