نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 16:09

آیین‌نامه انضباطی اختصاصی ورزش‌های زورخانه‌ای ابلاغ شد

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور همچنین از ابلاغ آیین‌نامه انضباطی اختصاصی به استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک،‌ مهرعلی باران چشمه امروز در سفر به استان مرکزی در جمع روسای هیأت‌های ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم فدراسیون اشاعه فرهنگ اصیل ورزش باستانی است، اظهار کرد: این ورزش منتسب به اهل بیت(ع) و در راستای ترویج پهلوانی و جوانمردی است.

وی با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی افرادی برجسته از جمله شهید سلیمانی و شهید ابراهیم آبادی را تربیت کرده، افزود: نباید اجازه داد کوچکترین خدشه‌ای به فرهنگ اصیل رشته باستانی وارد شود، باید تمام تلاش خود را برای توسعه فرهنگ جوانمردی به کار بگیریم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور ادامه داد: تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا این رشته ورزشی در مسیر درست حرکت کند؛ اگر در این مسیر مشکل و یا ایرادی نیز وجود دارد، باید آن را برطرف کرد.

باران چشمه ادامه داد: اجرای برنامه زورخانه‌ای و نمایش آن تقریبا در تمامی برنامه‌های کشور رخ می‌دهد و همین موضوع باعث گسترش آن و استقبال خوب مردم از ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است.

وی اضافه کرد: هیچ ورزشی در هیچ کجای جهان، به این شکل و قدمت وجود ندارد که هم با نام خدا آغاز شود و هم در انتها به حماسه‌خوانی و دعا ختم شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور همچنین در پایان از ابلاغ آیین‌نامه انضباطی اختصاصی به استان‌ها خبر داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1211690

مهمترین اخبار ایران و جهان: