نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 19:08

مصوباتی که دیشموک بر زمین مانده است/انتقاد امام جمعه از بی توجهی به مصوبات سفر رئیس جمهور

امام جمعه دیشموک گفت: از مسئولین و رئیس جمهور انتظار داریم که در سفر دوم دولت به استان ،به دیشموک بیایند و از نزدیک ببیند که مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور درباره دیشموک روی زمین مانده است و هیچ یک به نتیجه نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک امام جمعه دیشموک در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به پنجمین سال خروج آمریکا از برجام افزود: ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا یک سال و نیم بعد از قبولی در انتخابات چندین توافق نامه و معاهده بین المللی دیگر غیر از برجام را زیر پا گذاشته بود و فرمان خروج از برجام را نیز صادر کرد که این تصمیم ،تصمیم شخصی و فردی ترامپ نبود بلکه بخش عمده حاکمیت سیاسی ایالات متحده آمریکا مخالف برجام بودند.

حجت الاسلام راوند در ادامه بیان کرد: ایران به پشتوانه رهبر ی حکیم و مدبر و با استقامت بی نظیر مردمش فشارهای حداکثری به خصوص فشار اقتصادی بعد از خروج آمریکا از برجام رابا مقاومت حداکثری تحمل کردند وتا حدودی با تهاجم مدبرانه پاسخ داده شد.

وی افزود: خروج آمریکا از برجام نتوانست جلوی پیشرفت برنامه هسته ای ایران اسلامی را بگیرد و در عین حال موقعیت نظامی دفاعی و منطقه ای ایران نیز تقویت شد و ایران آینده خود را به برجام گره نخواهد زد و سیاست تکیه بر داخل و نگاه به شرق را تقویت خواهد کردو این آمریکاست که باید پاجلو بگذارد وبرای بن بستی که ایجاد کرده است راه خروجی پیدا کند.

وی در ادمه گفت: ایران انقلابی با تجربه ۴٣ساله راه رسیدن به ایران قوی از مسیر اتکا به وعده الهی و اقتدار مردمی و بازدارندگی فعال در حوزه های دفاعی امنیتی و عملی و اقتصادی را می داند.

راوند با اشاره به نشست وزرای خارجه در قاهره گفتند:نشست مشورتی این اتحادیه پشت درهای بسته درباره بازگشت سوریه پس از ١٢سال به این اتحادیه تصمیم ١٨۰درجه آنها درباره مواضع قبلی خود درباره سوریه محسوب می شود این بازگشت مجدد کرسی سوریه پس از ١٢سال به اتحادیه عرب به دولت قانونی دمشق ١٢سال مقاومت و حاصل آن پیروزی درمیدان بود که دست دیپلماسی بر سر میز مذاکره را پر کرد که این اتفاق مهم نتیجه دیپلماسی منطقه ای دولت سیزدهم در حل اختلافات با حکومت سعودی و سایر همپیمانان او بود.

وی در ادامه این رخداد تاریخی را نشانه کاهش نفوذ آمریکا در منطقه غرب آسیا و پیروزی بزرگ جمهوری اسلامی و محور مقاومت در میدان سوریه بیان کرد.

راوند با اشاره به ٢۵ اردیبهشت و صدور پیام تاریخی لغو قراداد تنباکو گفت: به واسطه فشار ناشی از تقوای میرزای شیرازی، ناصرالدین شاه در سفر به انگلیس امتیاز کشت تولید و فروش تنباکو را به مدت نیم قرن به یکی از سرمایه داران انگلیسی واگذار کرد وقتی خبر در کشور پیچید این مساله با مخالفت علما روبرو شد و میرزای شیرازی فتوا صادر کردند که در آن حکم استعمال تنباکو را در حکم محاربه با امام زمان دانستند.

امام جمعه دیشموک گفت: فتوای تحریم تنباکو برخاسته از عقل و تدبیر و بینش بالای سیاسی و احساس تکلیف میرزای شیرازی بود که علمای شیعه در طول تاریخ چنین احکامی را صادر کردند که از آن جمله میتوان به فتوای تاریخی مقام معظم رهبری درباره اهانت به مقدسات اهل سنت اشاره کرد.

حجت الاسلام راوند در ادامه بیان کرد: از مسئولین و رئیس جمهور انتظار داریم که در سفر دوم دولت به استان ،به دیشموک بیایند و از نزدیک ببیند که مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور درباره دیشموک روی زمین مانده است و هیچ یک به نتیجه نرسیده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات تنگ چویل گفت: در حوزه راهها پل ارتباطی مردم منطقه به خوزستان که قرار بود شروع شود نیمه کاره رها شده است که انتظار داریم پروژه های تعطیل در بخش دیشموک تعیین تکلیف شوند و پروژه های کنگ زنی شده به سرانجام برسند تا باعث بد بینی مردم نشوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1206702

مهمترین اخبار ایران و جهان: