نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 08:18

تکریم مراجعان؛ وظیفه کارکنان دستگاه قضا/ پاسخ‌ به مردم با گفتار نرم و قابل‌فهم داده شود

رئیس کل دادگستری استان سمنان تکریم مراجعان را وظیفه کارکنان دستگاه قضا دانست و گفت: پاسخ‌ به مردم با گفتار نرم و قابل‌فهم داده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با حضور از پیش تعیین‌نشده برای سومین بار در سال ۱۴۰۲ از دادگستری شهرستان مهدی‌شهر بازدید کرد.

عبداللهی در ابتدای بازدید خود در جمع کارکنان قضایی و اداری حاضر شد و در نشستی صمیمی، شنونده نقطه نظرات صریح کارکنان بود و نماینده‌ای از کارکنان قضایی و اداری به بیان مطالب خویش پرداخت.

وی با قدردانی از تلاش و مجاهدت‌های کارکنان قضایی و اداری در ارائه خدمات به مراجعان افزود: مراجعان به دستگاه قضایی خاص هستند و به لحاظ برخورد با مشکلات، دردمند و آزرده‌خاطر بوده و باید مدبرانه با آنان رفتارکرد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: مراجع قضایی ملجأ و پناهگاه مراجعان به شمار می‌آید و شایسته است درخواست‌های مردمی به درستی شنیده شود و درصدد برآوردن قانونی حوائج بود.

عبداللهی تأکید کرد: تکریم مراجعان به این معناست که انجام وظایف توأم با سرعت، دقت و صحت در وضع مطلوب به مراجعان ارائه شود و تحقق این امر از تکالیف دستگاه قضایی به شمار می‌آید.

وی اظهار کرد: وقتی از انجام تکالیف قانونی سخن به میان می‌آید، افزایش وظایف محوله ملاک عمل نیست؛ بلکه انتظار است کارکنان قضایی و اداری وظایف سازمانی خویش را به درستی و به‌موقع انجام دهند.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان سمنان به کارکنان قضایی و اداری تأکید کرد: به اندازه کافی وقت برای استماع مطالب مراجعان در نظر گرفته شود و تجزیه و تحلیل درستی از مسائل مردم داشته باشند و پاسخ‌ها با گفتار نرم و قابل فهم داده شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1207790

مهمترین اخبار ایران و جهان: