نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 16:42

دشمنان درصدد تغییر فرهنگ ما هستند/بی بند و باری اسلحه دشمن

ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: دشمن درصدد تغییر فرهنگ ماست آنهایی‌که در مسایل بی بند و باری وارد شدند خبر ندارند جاده را برای دشمن صاف و آماده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان اینکه اختلاف افکنی و ایجاد نزاع و درگیری در بین مسلمانان شگرد دشمنان در صدد تسلط بر آنان است، افزود: دشمن درصدد تغییر فرهنگ ماست آنهایی‌که در مسائل بی بند و باری وارد شدند خبر ندارند جاده را برای دشمن صاف و آماده می‌کنند تا مملکت را دو دستی تقدیم دشمن کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها گفته‌اند دشمن می‌خواهد با ترفندهای مختلف به اسلام ضربه بزند، گفت: اگر توجهی به این موضوع نشود آرام آرام تهاجم فرهنگی رخنه می‌کند و بعد می‌بینیم فرهنگ دشمن در جامعه نهادینه شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: بزرگترین اسلحه دشمن بی بند و باری است هرچند اینجا کشور شیعه است ولی نباید بخوابیم و غفلت کنیم دشمن کارش را می‌کند و بیکار نمی‌نشیند.

وی ادامه داد: طبق گفته امیر المومنین (ع) باید همیشه بیدار بود و هر کسی بخواب برود باید بداند دشمنان بیدار هستند و تمام و کمال خود را در رواج دادن بی بند و باری و گرفتن شجاعت و اقتدار از جوانان است.

وی ادامه داد: یکی از علت‌های شکست مسلمانان در جنگ اندلس بعد از ۸۰۰ سال حکمرانی، ایجاد اختلاف و نزاع در حاکمیت و مدیریت و علت دوم فساد اخلاقی بود. (منطقه آندلس جایی است که امروز کشورهای اسپانیا و پرتقال در آن واقع شده است)

امام جمعه ارومیه در ادامه اظهار کرد: دشمنان واقف هستند که وقتی ذهن جوانان در اطراف مسائل شهوانی دور می‌زند و مستی و بدمستی کارشان شود دیگر مقاومت در برابر دشمنان متجاوز غیر ممکن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تشکر از مسئولان استانی در جمع آوری معتادان متجاهر افزود: به رغم تلاش در این زمینه ولی سایر مباحث هنوز جاری است که همه باید باید تلاش کنند تا سایر مسائل مرتبط با این موضوع هم مدیریت شود.

وی تاکید کرد: این ضایعات که در برخی مناطق انباشته می‌کنند بخصوص در ورودی‌های شهر مطلوب نیست و جلوه خوبی ندارد و مسؤولان مدیریت شهری باید کاری کنند تا چهره شهر در ورودی اینگونه نازیبا نباشد.

امام جمعه ارومیه با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: این امام بزرگوار در زمانی زندگی می‌کردند که ظالمان مشغول انتقال قدرت بودند لذا امام فرصت قیام علمی و تربیت چهار هزار شاگرد داشتند.

وی یادآور شد: هر چند که شیعیان به علت فعالیت‌های علمی و اشاعه علوم اسلامی ارادت خاصی به این امام بزرگوار دارند و نام مذهب جعفری مشهور است ولی همه شیعیان بر مسلک تمامی ۱۲ امام ثابت قدم بوده و از آنان پیروی می‌کنند.

وی از شهروندان و علمای استان خواست تا روز سه‌شنبه همزمان با سالروز شهادت این امام بزرگوار در تمامی مساجد این روز با عظمت را گرامی داشته و ابراز ارادت خود را به این امام بزرگوار را نشان دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1206402

مهمترین اخبار ایران و جهان: