نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 15:47

لزوم تسهیل ازدواج جوانان در استان سمنان/ آمارها نگران کننده است

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه برای رشد جمعیت باید ازدواج جوانان تسهیل و موانع رشد جمعیت برداشته شود، گفت: آمار ازدواج و سقط جنین در استان نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلا امام این شهر ضمن بیان اینکه موضوع جوانی جمعیت از یک دهه بیش در کشور به عنوان یک دغدغه مهم مطرح شده است، ابراز داشت: سی اردیبهشت روز ملی جمعیت فرصت خوبی که مسئولان این حوزه پیرامون علت و چرایی کاهش جمعیت و ارائه راهکارهای لازم برای بحث و تبادل نظر کرده و سپس راهبردها را عملیاتی کنند.

وی ضمن بیان اینکه سمنان از جمله استان‌های که در رتبه‌های آخر کشور به لحاظ ازدواج قرار گرفته است، افزود: مسئولان استان سمنان باید به این موضوع توجه کنند که یکی از موانع رشد جمعیت کاهش ازدواج و ازدیاد طلاق است لذا تسهیل ازدواج در استان ضروری خواند بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه بعد از آب از کاهش جمعیت به عنوان دومین مشکل بزرگ استان سمنان یاد می‌شود، ابراز داشت: با کاهش جمعیت جوان مواجه هستیم و یک سوم جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند و شمار کارگران که سمنان را برای کار انتخاب می‌کنند رو به کاهش است.

مطیعی بابیان اینکه کمک به امر ازدواج در دین اسلام بسیار توصیه شده است، در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار طلاق در ازدواج‌های دانشجویی کمتر است لذا در استان سمنان می‌بایست نسبت به ساخت خوابگاه‌های مناسب برای دانشجویان متأهل اقدام شود.

وی افزود: متأسفانه دیگر فاکتور تأثیرگذار بر روی کاهش جمعیت استان سمنان موضوع سقط جنین است که علیرغم تلاش‌های دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود پیرامون این موضوع همچنان با آمار بالای سقط جنین مواجه هستیم که می‌بایست علت‌ها شناسایی و تسهیلات خاص برای زنان باردار منظور شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1222846

مهمترین اخبار ایران و جهان: