نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 08:50

اختصاص ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به مشاغل خانگی در نایین

فرماندار نایین از اختصاص ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره تبصره ۱۶ به مشاغل خانگی و شرکت‌های تعاونی در این شهرستان خبر داد.

محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین در گفت و گو با خبرنگار فارس در نایین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال هم طبق سنوات گذشته به مقوله اقتصاد و تولید پرداختند، اظهار کرد: مهار تورم و رشد در حوزه تولید نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد زیرا اگر بدون لحاظ جزئیات و بدون کارشناسی و تدبیر وارد فضای تولید شویم ناخواسته تورم ایجاد می‌شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیان شعار سال اول مهار تورم و بعد رشد تولید را خواستند و این تقدم و تأخر در کلام رهبری با حکمت مطرح می‌شود و بسیار اهمیت دارد که باید سیاست‌های کلان کشور نیز بر این اساس باشد.

کریمی تصریح کرد: باید در کنار حمایت و تقویت مجموعه تولیدی کشور به مسأله حمایت از شرکت‌های تعاونی و مجموعه‌های مشاغل خانگی و خرد نیز بپردازیم چرا که توجه به این ۲ حوزه می‌تواند هم افزایش تولید داشته باشد و هم جلوی بخشی از تورم ناشی از تولید را بگیرد.

فرماندار نایین با تأکید بر اینکه حمایت از مشاغل خانگی و شرکت‌های تعاونی نباید در حد حرف و بدون نقشه راه باشد، بیان کرد: سالیان گذشته با این موضوع مواجهه بوده‌ایم که حمایت‌های مقطعی از این ۲ حوزه انجام شده و به یک مقداری جلو آمده‌اند ولی زنجیره ارزش این مجموعه‌ها به ویژه در مشاغل خانگی دیده نشده و بعد از مدت کوتاهی آن اشتغال به اتمام رسیده است.

وی افزود: با توجه به بازدیدهایی که در این مدت از مشاغل خانگی داشته‌ایم، مشکل عمده این افراد عدم تخصص در مباحث تولید، فروش و بازاریابی است که منجر به عدم بازدهی بلندمدت برخی از این مشاغل شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: با نقشه راه و آسیب‌شناسی درست، حمایت از مشاغل خانگی و شرکت‌های تعاونی که مشارکت بخش عمده‌ای از مردم را به همراه دارد و با نظارت بر پرداخت تسهیلات که در مسیر خودش استفاده شود و همچنین نظارت بر عملکرد کارآفرینان می‌توانیم در حوزه رشد تولیدی که منجر به تورم نمی‌شود، گام برداریم.

فرماندار نایین تأکید کرد: در حوزه رشد تولید غالب تسهیلات کم‌بهره شهرستان نایین را به این ۲ مجموعه اختصاص دادیم و همچنین در خارج از ساعات اداری جلساتی با کارفرمایان واحد‌های بزرگ شهرستان برای بررسی و پیگیری موردی مشکلات آن‌ها در زمینه تولید، برگزار کرده‌ایم.

وی گفت: تسهیلات کم‌بهره تبصره ۱۶ شهرستان عددی بالغ بر ۴۷ میلیارد ‌تومان بوده است که از منابع دولت تأمین و از طریق مجموعه‌های مختلف بنیاد برکت، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر ادارات به واجدان شرایط پرداخت شده است.

کاهش تخلف در اصناف نایین 

 

 

کریمی عنوان کرد: در حوزه تورم، نظارت‌ بر بازار را با راه‌اندازی گروه‌های خاص از مجموعه تعزیرات، صمت، اصناف، بسیج اصناف و جهاد کشاورزی افزایش دادیم و با تذکر، جریمه و پلمپ با متخلفان برخورد کردیم.

فرماندار نایین با تأکید بر اینکه موارد تخلف در این شهرستان بسیار کم بوده است، گفت: غالب اصناف و صاحبان مشاغل نایینی انسان‌های خوش انصافی هستند و به همین دلیل در حوزه اطلاع‌رسانی‌ها دقت کردیم که بخش عمده خدمت‌گزاران شهرستان زیر سؤال نروند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی معاونت توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری، نظارت‌ها به صورت هفتگی برنامه‌ریزی شده است و عبا وجود خوش انصاف بودن غالب اصناف، در صورت تخلف با هر کسی که آرامش بازار نایین را برهم بریزد برخورد قاطع و دقیق خواهیم داشت.

کریمی تصریح کرد: برای حفظ و ایجاد اشتغال در شهرستان، اولویت اصلی رسیدگی به کار و کارگری و پیگیری پرداخت حقوق و مزایای کارگران بوده است و در وهله دوم پیگیر وصول مطالبات دولتی و معوقات واحد‌های تولیدی بوده‌ایم که با توجه به اقدامات صورت گرفته بیکاری شهرستان نایین به ۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1222202

مهمترین اخبار ایران و جهان: