نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 16:09

زنان عفت و قداست حضرت معصومه را الگوی خود قرار دهند

فریدن - امام جمعه فریدن گفت: حضرت معصومه یک نعمت و برکت و بانوی پاکدامنی است که عفت و قداستش اورا به مقام بالایی رساند و زنان ما باید عفت و قداست حضرت معصومه (ع) را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی امام جمعه شهرستان فریدن در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت اظهار کرد: حضرت معصومه یک نعمت و برکت برای شیعه و جهان اسلام است و یکی از بزرگان مراجع می‌فرماید از شهر مقدس قم سه در به بهشت باز می‌شود. درب معرفت، ولایت و درب شفاعت. اگر کسی معرفت پیدا کرد و راه خدا را شناخت و نور ولایت را کسب کرد مورد شفاعت حضرت معصومه قرار می‌گیرد.

سیاوشی ادامه داد؛ حضرت معصومه برای همه ما الگو است و بانوی جوانی بود که به خاطر قداست و عفت و پاکدامنی که داشت به درجه بالایی رسید که خیلی از بزرگان به ایشان متوسل می‌شوند. و زنان ما هم باید عفت و قداست حضرت معصومه را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه شهرستان فریدن با اشاره به رعایت عفت و حجاب اظهار کرد: فضای عمومی کشور ما فضای معنوی است که مردم و بخصوص بانوان ما به صورت خود جوش در تمام برنامه‌های معنوی حضور دارند. و اگر در جایی موردی از بی حجابی را دیدیم باید مسئولان ما وارد عمل شوند. ادارات ما باید برنامه‌ای تعیین کنند که به زنان بی حجاب خدمات ارائه ندهند. و اگر کسی اقتدار و حاکمیت نظام را جدی نگرفت با کار فرهنگی هم تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: برای اینکه به عزت و عظمت برسیم باید به سراغ قرآن و اهل بیت برویم و آنها را الگو قرار دهیم و جایگاه حضرت معصومه را ببینیم که چطور به این جایگاه رسید؛ هیچ کس با برهنه شدن و بی حجابی شناخته نمی‌شود بلکه عفت و پاکدامنی است که به انسان ارزش می‌دهد.

سیاوشی با اشاره به پیش رو بودن روز سوم خرداد تاکید کرد: سوم خرداد یادآور خاطرات بسیار مهمی از عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر است؛ عملیات مهمی که بعد از آن سرنوشت جنگ تغییر کرد و علت این پیروزی و اقتدار خدامحوری و وحدت بین سپاه و ارتش و استقامت رزمندگان بود و از همه بخصوص مسئولان خواست برای موفقیت و پیروزی وحدت و استقامت و خدامحوری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1222890

مهمترین اخبار ایران و جهان: