نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 10:12

استاندار و شهردار قم از فعالان روابط عمومی و ارتباطات تقدیر کردند

سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم و سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم با صدور پیام‌های جداگانه فرا رسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را به فعالان این عرصه تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، متن کامل پیام سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم به مناسبت فرا رسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی به شرح زیر است:

 روابط عمومی در عصر کنونی، نهادی برآمده از دل نیاز های جامعه ، یکی از ارکان مهم توسعه سازمانی و اصلی ترین حلقه اتصال و پیوند دو سویه سازمان ها با مخاطبین شناخته می شود. یک روابط عمومی حرفه ای و برخوردار از جایگاه شایسته می کوشد تا با بهره گیری از دانش روز، بکارگیری ابزارها و فناوری های نوین و تلفیق آن با مهارت و خلاقیت، فضای سالم و مطلوبی را برای گردش شفاف، سریع و صحیح اطلاعات در جامعه، تنویر افکار عمومی و تسهیل تعاملات اجتماعی بر پایه اعتماد متقابل فراهم آورد. بر این اساس، مجموعه روابط عمومی ها باید در کنار اصحاب رسانه و به عنوان آئینه تمام نمای انتظارات و پل ارتباطی میان مردم و حاکمیت، نقش مهم و بی بدیلی را در زمینه پاسخگویی به مطالبات مردم، روشنگری کارنامه دولت و نیز اعتمادافزایی و دمیدن روح امید و نشاط بر پیکره عمومی جامعه ایفا نمایند.

 نام گذاری روزی خاص به عنوان روز روابط عمومی، فرصت مناسبی برای واکاوی وآسیب شناسی دقیق از وضعیت موجود روابط عمومی در کشور و پرداختن به کاستی ها و چالش های پیش روی این حوزه با بهره مندی از نقطه نظرات و ایده های کارشناسان و صاحب نظران برای کمک به تعالی و پویایی بیش از پیش این نهاد مدنی است. اینجانب ضمن تبریک روز ملی ارتباطات و روابط عمومی به همه مدیران و کارشناسان روابط عمومی و سایر تلاش گران این عرصه در استان قم ، موفقیت روزافزون آنان را در راه خدمت به مردم و پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی از درگاه ایزد منان مسالت دارم. 

سید محمد تقی شاهچراغی

استاندار قم

همچنین شهردار قم نیز در پیامی تاکید کرد: 

"وَهُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ" 

در عصری زندگی می‌کنیم که گسترش و توسعه علم ارتباطات و روابط عمومی در آن از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وجوه برآمده از نیاز  بشر اجتماعی امروز به شمار رفته و توجه به آن‌ در جهت پاسخگویی به نیازها براساس فکر و اندیشه، مسیر توسعه این پدیده را چنان پرشتاب کرده است که حتی تکنولوژی و پیشرفت سخت‌افزاری بعضاً عاجز از همراهی آن می‌شوند. 

اساس برقراری ارتباطی پایدار و متقابل در کنار استفاده از عناصر علمی، هنری و تخصصی در تعامل با مخاطبان و همچنین تبیین، تشریح و اطلاع‌رسانی به موقع و تاثیرگذار از جمله کارکردهایی است که از آن با عنوان هنر هشتم یاد می‌کنند و کسب سرمایه اجتماعی و ارتقا جایگاه یک سازمان در گرو آن است.

نامگذاری ۲۷ اردیبهشت با عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی بهانه‌ای است تا ضمن توجه به جایگاه پراهمیت روابط‌عمومی، بر لزوم بازخوانی و بروزرسانی آن در جهت پیشبرد اهداف و بیان ظرفیت‌ها و فعالیت‌ها در سطح کلان سازمانی اندیشه شود. 

با تبریک فرا رسیدن این مناسبت، بر خود لازم می‌دانم این روز را به تمامی همکارانم در بخش‌های مختلف روابط عمومی شهرداری قم و همچنین فعالان این عرصه در سایر سازمان‌ها و نهادها تبریک بگویم. 

و من الله التوفیق

سید مرتضی سقائیان نژاد

شهردار قم

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1217702

مهمترین اخبار ایران و جهان: