نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 10:33

ورود دام های واکسینه نشده به دماوند ممنوع است

دماوند- رئیس اداره دامپزشکی دماوند با اشاره به اینکه طی گذشته در «دشت لار» بیش از ۱۰۰ هزار رأس دام واکسینه شدند گفت: از ورود دام های واکسیناسیون نشده به دماوند جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم گلشنی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل آغاز کوچ عشایر هستیم و منطقه دماوند پذیرای دامداران است، جهت کنترل بیماری‌های دام و بیماری‌های مشترک با دام هماهنگی‌هایی با ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی افزود: در معابر اصلی که مسیر تردد ایل‌ها و عشایر است برگه واکسیناسیون و گواهی حمل کنترل می‌شود و گزارش موارد فاقد این مدارک برای اقدامات بعدی به ما منعکس خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند گفت: از ورود دام‌هایی که واکسیناسیون آنها انجام نشده باشد به شهرستان جلوگیری می‌کنیم.

گلشنی ادامه داد: مقرر است تمام واکسن‌های دام‌هایی که قرار است وارد شهرستان دماوند شوند، انجام شده و عاری از هرگونه بیماری باشند.

وی عنوان داشت: در منطقه دشت لار سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار رأس دام را علیه بیماری‌های مختلف واکسینه کردیم و تقریباً کل منطقه را پوشش دادیم همچنین سگ‌ها را علیه بیماری هاری واکسینه کردیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1217602

مهمترین اخبار ایران و جهان: