نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 15:54

مصالح مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از تولید کنندگان فارس تامین شود

شیراز- استاندار فارس گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان فارس زمینه تامین مصالح مورد نیاز نهضت ملی مسکن در فارس فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی ایمانیه پیش از ظهر سه شنبه در ششمین جلسه شورای مسکن فارس بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی مکلف اند تا ۱۵ خردادماه زمینه تأمین زمین برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های فارس را فراهم کنند.

به گفته این مقام مسئول بیش از یک هزار و ۹۰۰ عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی، صنعتی، مرکز تحقیقات مهندسی مکانیک سازمان فضایی و نخبگان فعالیت می‌کنند که باید زمین لازم برای تأمین مسکن این افراد فراهم شود.

ایمانیه افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز طی یک ماه آینده یک نقشه راه را تحویل دهد تا طی پنج سال آینده ۱۰ تا ۲۰ درصد باقی مانده از مصالح ساختمانی مورد نیاز در داخل استان تأمین شود.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس در خصوص اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت نیز تاکید کرد: بر اساس قانون افرادی که فرزند سوم آنها بعد از آبان ماه ۱۴۰۰ متولد شده است باید یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به این اشخاص داده شود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: بنابراین، به واجدان شرایط این طرح در شهر شیراز و صدرا در شهر صدرا و به واجدین شرایط سایر شهرستان‌ها نیز در مرکز شهرستان زمین واگذار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1233502

مهمترین اخبار ایران و جهان: