نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 10:55

چاپ سوم کتاب «راهنمای پوشش خبری» در نمایشگاه کتاب تمام شد

آخرین نسخه‌های کتاب «راهنمای پوشش خبری در رسانه‌ها» نوشته اکبر نصراللهی در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران به فروش رسید و انتشارات خبرگزاری فارس، امیدوار است چاپ چهارم این کتاب به نمایشگاه برسد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آخرین نسخه‌های چاپ سوم کتاب «راهنمای پوشش خبری در رسانه‌ها» نوشته اکبر نصراللهی در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران به فروش رسید و انتشارات خبرگزاری فارس، امیدوار است چاپ چهارم این کتاب به نمایشگاه برسد.

تحلیل پوشش خبری رسانه‌های مختلف مکتوب و الکترونیکی با نمونه‌های جدید، آسیب‌شناسی مصداقی پوشش خبری مطبوعات و رادیو و تلویزیونی، ارائه مدل ۷۰-۱۵-۱۵ و تاکتیک‌های جدید و بومی پوشش خبری و عناوین جدید و کاربردی مانند مدیریت تعارض، تکرار، موضوع، جملات، واژه‌ها، تصاویر و مدیریت چینش و بی‌طرفی اخبار از جمله ویژگی‌های مهم فصول هفتگانه اثر دکتر نصراللهی در این کتاب است.

پرفسور علی‌اکبر فرهنگی پدر مدیریت رسانه در در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته است: «برای اینجانب افتخاری است که تقریظی به کتاب ارزشمند دوست و همکار ارجمند و دانشمندخود، جناب آقای دکتر اکبر نصراللهی بنویسم؛ بدون‌اغراق ایشان یکی از بهترین استادانی است که در این سال‌ها، جامعه دانشگاهی ما در زمینه خبر و خبر نویسی و پوشش خبری به خود دیده است و این خود حاصل یک تصادف یا بهتر بگویم برنامه‌ریزی هوشندانه خبری فردی ـ تخصصی بوده است. بدین معنی که آقای دکتر نصراللهی از یک طرف مراحل خبرنویسی و پوشش خبری را از پایین‌ترین سطح تا بالاترین آن در رسانه‌های گوناگون مکتوب، صوتی و تصویری و در بزرگ‌ترین رسانه ملی یعنی صداوسیما طی کرده و نیز دانش کار را به صورت آکادمیک در دانشگاه‌های بزرگ کشور از سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دست آورده اند. کمتر کسی را دیده‌ام که این «تقارن علمی و حرفه‌ای» را در خود یک جا جمع کرده باشد. در کنار این توانمندی‌های علمی و حرفه‌ای، «ذوق سرشار رسانه‌ای» و نیز «شوق درک و تحلیل رویدادها» از دکتر نصراللهی، «چهره‌ای بی‌بدیل» ساخته است که تحلیل‌هایش در رسانه‌ها نظر بسیاری به ویژه صاحب‌نظران علم ارتباطات و روزنامه نگاری و مدیریت رسانه‌ها را به خود جلب می‌کند.

پرفسور فرهنگی در پایان مقدمه خود نوشته است: «من خواندن این کتاب را نه تنها برای دانشجوی مدیریت رسانه و ارتباطات و روزنامه‌نگاری توصیه می‌کنم بلکه هر کس را که می‌خواهد بداند که چگونه باید راه را از چاه تشخیص دهد و از میان اخبار پرسروصدا و رنگین و پرتحرک رسانه‌ها آن را که به عقل نزدیکتر است بپذیرد و آنها را که از موازین عقل و حرفه‌ای دور است به کناری نهد، توصیه می‌کنم.»

این کتاب در ۴۷۵ صفحه برای سومین بار در اواخر دی‌ماه سال ۱۴۰۰ منتشر شده بود.

اکبر نصراللهی مدرک کارشناسی و ارشد خود را در رشته ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی گرفته و دکتری مدیریت رسانه از واحد علوم تحقیقات را در کارنامه علمی خود دارد.

او که سردبیر بخش‌های مختلف خبری بوده است، تالیفاتی نیز در حوزه خبر و خبرنویسی دارد که عبارتند از: «مدیریت پوشش خبری بحران در رسانه‌های حرفه‌ای»، «راهنمای پوشش خبری در رسانه‌ها با مقدمه دکتر حسن خجسته» و «اصول خبرنویسی».

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1215646

مهمترین اخبار ایران و جهان: