نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 15:12

جهاد تبیین روش موثر ترمیم اعتماد عمومی در جامعه است

اراک- استاندار مرکزی گفت: جهاد تبیین یکی از روش های موثر ترمیم اعتماد عمومی و امیدآفرینی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی اظهار کرد: همه اقدامات و کارها در کشور برای شکل گیری یک آینده مطلوب است و این آینده را چهار مؤلفه روندها، رویدادها، اقدامات در حال انجام و تصاویر از آینده تشکیل می‌دهد.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه تصویری که از آینده داریم مسیر را برای حرکت روبه جلو تعیین می‌کند و اگر تصویر و نگاهمان امیدوارکننده باشد قطعاً حرکت شتابنده خواهد بود، گفت: اگر ناامیدکننده است باید بررسی شود این تصویر تحت تأثیر چه نگاهی بوده و این خیلی مهم است چراکه این تصویر حرکت ایجاد می‌کند.

جهاد تبیین روش موثر ترمیم اعتماد عمومی در جامعه است

وی با بیان اینکه امید ایجاد کننده حرکت است و غیر از امید هیچ مؤلفه دیگری نمی‌تواند انسان را به حرکت وادارد، گفت: قطعاً نا امیدی موجب توقف خواهد شد و تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای امیدآفرینی از این جهت و نگاه است.

استاندار مرکزی تأکید کرد: امید آفرینی در جامعه یک امر مهم و حیاتی است و باید در سطوح مختلف جامعه ایجاد شود و دانشگاه‌ها نقش مهمی در امیدآفرینی دارند و متأسفانه امید هم در دانشگاه و هم در جامعه آسیب دیده که باید ترمیم شود.

وی افزود: دولت سیزدهم در کنار اجرای پروژه‌های نیمه تمام که تعداد آن بیش از ۸۰ هزار پروژه است امیدآفرینی را به عنوان مهمترین مأموریت خود دنبال می‌کند و همچنین ترمیم اعتماد عمومی از دیگر اهداف مهم دولت است و دانشگاه‌ها باید دولت را در این مسیر یاری دهند.

مخلص الائمه ادامه داد: جهاد تبیین یکی از روش‌های ترمیم اعتماد عمومی و امیدآفرینی در جامعه است و باید در بخش‌های مختلف جامعه نهادینه شود.

جهاد تبیین روش موثر ترمیم اعتماد عمومی در جامعه است

وی با تشریح آخرین وضعیت دانشگاه‌های استان بیان کرد: در استان مرکزی ۶۱ دانشگاه با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار دانشجو دارد و البته زمانی این استان قطب دانشگاهی بوده که با تغییر روند جمعیتی کاهش پیدا کرده و همین تعداد هم بسیار قابل توجه است.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: در بخش‌هایی از کشور شاهد ناهماهنگی‌های فرهنگی هستیم و همه توان باید برای هم افزایی و همدلی بین دستگاه‌های فرهنگی گذاشته شود و البته در استان مرکزی به دنبال ایجاد ساختار مطلوب فرهنگی هستیم که قطعاً با روحیه انقلابی و کار جهادی محقق خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268446

مهمترین اخبار ایران و جهان: