نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 18:57

پروژه شهر جدید ایوانکی به کجا رسید؟

جلسه نهضت ملی مسکن با محوریت شهر جدید ایوانکی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایوانکی، جلسه نهضت ملی مسکن با محوریت شهر جدید ایوانکی عصر امروز با حضور محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در سالن جلسات شرکت عمران شهر جدید ایوانکی برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد در تشکیل کمیته فنی و کمیته طراحی نظام مهندسی برای بررسی موارد خاص پروژه‌های شهر جدید ایوانکی با همکاری مشاوران تسریع شود.

راه و شهرسازی موضوع استفاده از فناوری نوین را با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی بررسی و پیشنهاد‌های مربوطه را به شورای مسکن ارائه کند.

شهر جدید بر اساس تفکیک عرصه با تخصیص کد فرعی و اعلام کد به همراه ارائه نقشه تفکیک به نظام مهندسی اقدام کند و نظام مهندسی بر اساس آن محاسبه، نظارت، طراحی در گروه «الف» را در دستور کار قرار دهد.

ظرف مدت یک هفته مبالغ واریزی برای نظام مهندسی پروژه‌ها از سوی شرکت بنا برج به نظام مهندسی پرداخت شده، پیمانکار و مشاور ذی‌صلاح مورد تأیید معرفی شود.

با نظارت راه و شهرسازی استان سمنان، دفتر فنی و نماینده شهر جدید ایوانکی و پیمانکار نحوه ورود نظام مهندسی بررسی و تفاهم‌نامه و صورت‌جلسه مربوطه تنظیم شود.

شرکت آب و فاضلاب برای تأمین آب آشامیدنی کارگاهی برای هر پروژه در شهر جدید ایوانکی، واگذاری یک انشعاب را در دستور کار قرار داده و اقدام کند.

وضع اجرای فاضلاب شهری از طریق شرکت عمران شهرهای جدید کشور پیگیری و در شورای مسکن ارائه شود.

هر پیمانکار نقشه مورد تأیید مثبت با کد SSBR را تهیه کند و پس از ارائه به شهر جدید موارد به ثبت اسناد جهت صدور سند تفکیکی ارسال تا نسبت به صدور سند اقدام شود.

اقدامات مربوط به بر و کف اجرا شده از شوی شهر جدید به شرکت توزیع برق ارائه شود و شرکت توزیع برق نسبت به تأمین برق موقت اقدام کند؛ همچنین در صورت پرداخت هزینه‌های انشعاب شرکت توزیع برق نسبت به واگذاری انشعاب برق اقدام کند.

موضوع خرید مصالح از کارخانه‌های استان سمنان و اتاق بازرگانی در جلسه آتی بررسی شود و مساعدت لازم صورت گیرد.

مشاور پروژه شرکت گاز با همراهی شهر جدید نسبت به تعیین تکلیف موارد اجرایی خط انتقال شبکه ۵۲ هکتاری اقدام کند.

پایان پیام/74007/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1273446

مهمترین اخبار ایران و جهان: