نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 20:27

پوتین: تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس مستقر خواهند شد

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی این کشور در بلاروس ۷ و ۸ جولای آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز جمعه در آغاز دیدارش با الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس در شهر سوچی طی سخنانی در میان خبرنگاران گفت که در این دیدار در مورد مسائل امنیتی و اقتصادی صحبت خواهند کرد.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه سلاح هسته‌ ای تاکتیکی به بلاروس ارسال خواهد شد، افزود که در مورد حساس‌ ترین موضوعاتی که بر سر آن توافق کرده‌ اند، همه چیز طبق برنامه پیش می‌ رود.

«ولادیمیر پوتین» ادامه داد: در ۷ و ۸ ماه آینده میلادی مقدمات تاسیسات مربوطه تکمیل می‌ شود و بلافاصله اقدامات لازم برای استقرار انواع سلاح‌ های مربوطه در بلاروس را آغاز خواهیم کرد.

پوتین با اشاره به اینکه روابط دو کشور در این راستا به خوبی توسعه یافته است، گفت: تحولات امنیتی پایدار و حتی خوب است. دو کشور در زمینه امنیتی همکاری خوبی دارند.

رئیس جمهور روسیه در بیانیه‌ای در ماه مارس اعلام کرده بود که ناتو تسلیحات هسته‌ ای تاکتیکی را در کشورهای دیگر قرار داده است و روسیه نیز این سلاح ها را در بلاروس مستقر خواهد کرد.

پیشتر سخنگوی کرملین گفته بود که پوتین امروز قرار است با لوکاشنکو و «نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان در سوچی دیدار و گفتگو کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1273546

مهمترین اخبار ایران و جهان: